رمزگذاری برای محافظت از نرم افزارها در مک OS X

رمز گذاری و گذاشتن پسورد همیشه یکی از قابلیت ها و کار های مهمی هست که خیلی از کاربران برای دیوایس های مختلف نیاز  دارند ، مثلا در iOS میتونید از توییک های سیدیا برای گذاشتن پسورد روی اپ ها استفاده کنید . خوب ، ولی در مک چه کاری میشه کرد ؟  نگران نباشید ، یک برنامه فوق العاده به شما پیشنهاد می کنیم : Mac App Blocker – به کمک این نرم افزار میتونید بر روی اپلیکیشن های مهم یا اپ هایی که توسط شما انتخاب میشه پسورد بزارید و از قابلیت های بیشتری استفاده کنید . مثلا وقتی کسی میخواد اپلیکیشنی که شما روی آن پسورد گذاشتید را باز کند و پسورد را اشتباه میزند این نرم افزار به صورت خودکار و پنهان دوربین وب کم مک را روشن و عکس میگیرد !

 رمزگذاری برای محافظت از اپلیکیشن های شخصی در مک OS X

نرم افزار Mac App Blocker برای کسانی که می خواهد در کنار پسورد استاندارد خود مک یک مرحله ی امنیتی بالاتری از مک داشته باشند برای ۱۵ روز به صورت Trial قابل استفاده می باشد . همون طور که میدونید برای ورود به کامپیوتر فقط ۱ مرحله پسورد هست که بعد از  وارد کردن اون میتونید وارد سیستم بشید و از تمام نرم افزار ها استفاده کنید . اما توسط نرم افزار Mac App Blocker  شما میتونید از ۲ مرحله ای امنیتی برای ورود و استفاده از مک خودتون استفاده کنید  و دسترسی هر نرم افزاری رو محدود و مدیریت کنید .

 

نحوه تنظیمات در نرم افزار Mac App Blocker

ابتدا برای شروع نرم افزار Mac App Blocker رو از اینجا دانلود و نصب کنید – حالا نرم افزار رو از فولدر Applications باز کنید  . خوب قبل از همه چیز همون اول از شما میخواد تا پسوردی برای خود نرم افزار که محافظت از اپ های شمارو به عهده داره انتخاب کنید  . پس یک پسورد مناسب ایجاد کنید .

پسورد گذاشتن روی مک
پسورد گذاشتن روی مک

همچنین اگر میخواین بعد از روشن مک این نرم افزار فعال باشه حتما تیک گزینه “Launch at System Startup” رو بزنید – و دقت کنید وقتی این نرم افزار فعال باشد آیکون  آن در استاتوس بار بالای مک شما فعال ( به رنگ قرمز ) خواهد بود .

Mac-App-Blocker-Icon
نرم افزار mac app blocker

شما میتونید تنظیمات اصلی خود نرم افزار Mac App Blocker رو با کلیک کردن روی آیکون آن مشاهده کنید .

 استفاده از نرم افزار Mac App Blocker

نرم افزار Mac App Blocker به صورت خودکار روی نرم افزار های اصلی مک شما مثل :  Terminal, Activity Monitor, System Preferences, فعال می باشد و هنگام اجرا شدن درخواست پسورد میکند. توسط آموزش زیر هم میتونید اپ هارو به این نرم افزار اضافه یا حذف کنید .

Mac-App-Blocker-Default
نرم افزار mac app blocker

اضافه کردن  اپلیکیشن ها و رمز گذاشتن روی آنها :‌

همون طور که گفتیم برای ورود به تنظیمات نرم افزار Mac app Blocker  ابتدا از پوشه Applications ان را اجرا کنید و سپس روی آیکون آن بالای صفحه کلیک کنید  . حالا تصویری مثل زیر میبینید.

برای اضافه کردن هر اپلیکیشن ( هر نرم افزار که میخواهید روی آن پسورد ست شود ) باید روی گزینه + کلیک کنید تا صفحه Applications های شما باز بشه و هر کدام را که میخواهید انتخاب و اضافه کنید .

 

ezafekardan

قفل گذاشتن روی نرم افزار مک
قفل گذاشتن روی نرم افزار مک

 

حذف کردن اپلیکیشن ها ( برداشتن پسورد ) : 

برای حذف کردن اپلیکیشن هایی که انتخاب کردید هم فقط کافیست مثل تصویر زیر آن را از تنظیمات Mac app Blocker انتخاب کرده و روی گزینه – که پایین سمت دیده میشود کلیک کنید .

 

پاک کردن اپ ها در mac app blocker
پاک کردن اپ ها در mac app blocker

 

اشتباه وارد کردن پسورد و عکس برداری پنهان از کاربر  :

یکی از قابلیت های جالب این نرم افزار شناسایی افراد فوضول هست ! :دی  مثلا اگر شخصی بدون اجازه شما روی اپلیکیشنی که توسط Mac App Blocker محافظت می شود کلیک کند و پسورد ان را اشتباه یا اصلا وارد نکند وب کم مک روش و به صورت پنهانی عکس میگیرد تا صاحب مک بتونه کسی که قصد ورود به آن نرم افزار را داشته شناسایی کند.

این قابلیت خوبی برای شناسایی کسانی که قصد دسترسی به نرم افزار های شما را داشته اند می باشد.

همچنین وقتی آیکون Mac app Blocker در استاتوس بار بالای مک به رنگ قرمز و فعال تغییر میکند یعنی مشکل امنیتی و احتمالا کسی قصد باز کردن نرم افزار های قفل شده شمارا داشته ! پس حتما از تنظیمات عکس گرفته شده رو بررسی کنید .

 

sccccc

برنامه ریزی تخصصی روی نرم افزار ها (Rulers )

توسط قابلیت “Rules” در نرم افزار Mac App Blocker میتونید امنیت و برنامه ریزی پیشرفته تری روی نرم افزار های قفل شده داشته باشید .

قفل گذاشتن روی نرم افزار مک
قفل گذاشتن روی نرم افزار مک

 

شما میتونید با قابلیت Rulers برای هر نرم افزار برنامه ریزی مشخصی تعیین کنید مثلا : با کلیک کردن روی Add/Remove Rules در هر نرم افزار و سپس انتخاب گزینه Inactivity مشخص کنید اگر مثلا نرم افزار تلگرام به مدت ۳۰ ثانیه استفاده یا باز نشد به صورت خودکار این نرم افزار را ببند . !

نرم افزار مک
نرم افزار مک

 

این قابلیت Rules واقعا برای خیلی از کاربران میتونه مفید باشه . مثلا کسانی که از  کامپیوترشان  به صورت اشتراکی استفاده میکنند  .

همون طور که در عکس بالا میبیند شما میتونید قابلیت های بیشتری هم برای هر نرم افزار به صورت جداگانه تعریف کنید .  نرم افزار mac app blocker  یک ابزار قدرتمند امنیتی برای مک شما میتونه باشه که نسخه Trial آن به مدت ۱۵ روز به شما اجازه استفاده میده ولی بعد از این زمان باید لایسنس اورجینال رو  به مبلغ ۱۰ دلار از این لینک  خریداری کنید .

خرید لایسنس اورجینال و کامل Mac App Blocker

اگر امکان خرید لایسنس اورجینال این نرم افزار را ندارید ما میتونیم براتون خرید کرده و در زمان کمی به شما تحویل دهیم .

برای خرید میتونید از طریق تماس ، تلگرام و ایمیل با ما در ارتباط باشید :