رفع‌شدن مشکلات آزاردهنده در رندر گرافیکی مک پرو با نصب او اس ایکس ۱۰.۹.۴

اوایل این هفته بود که اپل نسخه‌ی ۱۰.۹.۴ از سیستم عامل او اس ایکس را برای کامپیوترهای کلاس دسکتاپ خود عرضه کرد. همانطور که از آرایش عدد این نسخه برمی‌آید، آپدیت برای حل باگ‌هایی مختلف در زمینه‌هایی نظیر برخواستن دستگاه از حالت اسلیپ یا اتصال وای‌فای آن عرضه شده است. علاوه بر این بهبودها، به تازگی بسیاری از ویرایشگران حرفه‌ای ویدیو که از مک پرو جهت انجام امور خود استفاده می‌کنند پس از نصب این نسخه اعلام کرده‌اند که مشکلاتی که پیش از این در هنگام فرآیند رندر و گرفتن خروجی بر روی نسخه‌ی قبل او اس ایکس شاهد بودند حل شده است. ناسازگاری کارت گرافیک مک پروهای ۲۰۱۳ که دارای موتور گرافیکی AMD D700 و D500 هستند موجب می‌شد در حین فرآیند گرفتن خروجی از پروژه‌های ویدیویی مشکلات عدیده‌ای نظیر تأخیر در فرآیند، افتادن خط‌های صورتی و سبز بر روی تصویر، فریز و کرش اپلیکیشن‌های مختلف پیش بیاید.

20140703-130217-46937232.jpg

اپل هفته‌ی گذشته طی این پست اعلام کرد که از مشکلات آگاه است و امروز طی آپدیتی لینک بحث در فرومی که کاربران از حل‌شدن موضوع با نصب او اس ایکس ۱۰.۹.۴ سخن گفته‌اند را به پست اضافه کرده است. همانطور که از کامنت‌های این پست منتشرشده در فروم ادوبی برمی‌آید، کاربران با موفقیت توانسته‌اند Premiere Pro را بر روی مک پروهای دارای او اس ایکس ۱۰.۹.۴ نصب کنند.

کاربران فروم CreativeCow نیز در این پست از موفقیت در ادیت بدون اشکال ویدیو با اپلیکیشن‌های ادوبی بر روی مک پروی آپدیت‌شده خبر داده‌اند:

20140703-130353-47033149.jpg

این مشکل برای نرم‌افزارهای شرکت Blackmagic نیز مرتفع شده است. کاربران فروم‌های Blackmagic اعلام کرده‌اند تمامی مشکلات با نصب نسخه‌ی ۱۰.۹.۴ حل شده است:

20140703-130516-47116031.jpg

برخی کاربران بر روی نسخه‌ی ۱۰.۹.۳ از بروز مشکلاتی در هنگام استفاده از نمایشگرهای متعدد نیز گزارش کرده بودند که نسخه‌ی ۱۰.۹.۴ این مشکلات را نیز حل کرده است. خبر خوبی است فهمیدن این که اپل قادر به حل‌کردن دو مورد از آزاردهنده‌ترین مشکلات کاربران مک پرو بوده است.