ردپایی جدید از آیپد پرو؛ تغییر اندازه خودکار کیبورد آی‌اواس ۹ برای هماهنگی با صفحه نمایش‌های بزرگتر

اپل در آی‌اواس ۹ تغییرات بزرگی در کیبورد آیپد به وجود آورده است. یکی از این تغییرات که اشاره‌ای به آن نشد (البته هیچ دلیلی منطقی هم برای این کار وجود نداشت) توانایی تغییر اندازه‌ی خودکار کیبورد جهت هماهنگ‌شدن با اندازه‌ی صفحه نمایش‌های بزرگتر است. این موضوع را شاید بتوان یکی از قوی‌تر مدارک در راستای تأیید در دست توسعه بودن دستگاه آیپد پرو دانست.

 

این موضوع توسط Steve Troughton-Smith که اخیراً موفق به هک‌کردن اپل واچ جهت به اجرا درآوردن اپلیکیشن‌های Native بر روی آن شده بود شناسایی و کشف شده است. همانطور که در اسکرین‌شات‌های پست می‌بینید کیبورد آی‌اواس ۹ این قابلیت را دارد که بر روی صفحه نمایش‌های بزرگتر از ۹.۷ اینچ کلیدهای جدیدی به نمایش درآورد که تا کنون در کیبورد سیستم عامل آی‌اواس نظیر آن‌ها را ندیده‌ایم.

 

در این شرایط علاوه بر کلیدهای Tab و Caps Lock یک ردیف کلید حاوی شماره و علائم نیز بر روی کلید‌های معمول کیبورد قرار می‌گیرد. این بدان معناست که برای دسترسی به شماره‌ها و کاراکترهای خاص دیگر نیاز به تعویض حالت نمایش کیبورد نیست و می‌توان به طور سریع در حین تایپ با کیبورد اصلی به کاراکترهای عددی و فرعی نیز دسترسی داشت.

 

screen-shot-2015-06-15-at-12-18-07

 

بر اساس اطلاعاتی که در توییت Troughton-Smith آمده است، کیبورد جدید می‌تواند خود را برای نمایش صحیح بر روی هر صفحه نمایش با هر اندازه‌ای تنظیم کند. بنابراین می‌توان گفت که آیپد پرو تا قبل از عرضه‌ی آی‌اواس ۱۰ معرفی خواهد شد و قابلیت مذکور یکی از مواردی خواهد بود که آی‌اواس ۹ را برای اجرای صحیح بر روی این دستگاه مناسب خواهد کرد.

 

پیش‌بینی می‌شود که اپل آیپد پروی ۱۲.۹ اینجی را در ادامه‌ی سال میلادی جاری و به همراه آیپد ایر و مینی جدید معرفی کند. در شایعات آمده است که علاوه بر تجهیز به فناوری فورس تاچ، احتمال دارد آیپد جدید به پورت یواس‌بی سی نیز مجهز باشد.