رای دوباره برگشت؛ 119.6 میلیون دلار جریمه برای سامسونگ

داداگاه استیناف ایالات متحده آمریکا حکم سه قاضی که در ما فوریه داده شده بود را برگرداند و تجدید نظر خواهی گذشته سامسونگ کاری از پیش نبرد. این دادگاه نه تنها حکم داد که باید غرامت به اپل داده شود، بلکه قاضی دادگاه گفت باید بررسی شود که آیا سامسونگ عامدانه حق اختراع اپل را نقض کرده یا سهوی بوده است.

در این پرونده از سامسونگ به دلیل نقض حق اختراع  “slide-to-unlock” که مطمئنا همگان با آن آشنایی دارید، شکایت شده بود. حق اختراع دیگری که در این حکم ذکر شده قابلیت “autocorrect” یا همان تصحیح خودکار است. همچنین سامسونگ به خاطر نقض حق اختراعی که تلفن همراه را قادر می‌سازد که شماره تلفن‌های لینک شده را شناسایی کند باید غرامت بپردازد.

سه قاضی که در دادگاه فوریه حکم صادر کردند، بر این باور بودند که حق اختراع تشخیص شماره نقض نشده است و دو حق اختراع دیگر نیز نامعتبر هستند. تصمیم تازه این رای را برگرداند و سامسو‌نگ باید همان 119.6 میلیون دلاری که در می 2014 محکوم شده بود را بپردازد.

فردا نیز دیوان عالی کشور ایالات متحده آمریکا، استدلال هر دو کمپانی را برای تعیین مقدار پولی که سامسونگ باید به اپل برای کپی کردن حق اختراع‌های خاص طراحی آیفون بپردازد را خواهد شنید. تا چندین ماه آینده انتظار تصمیم گیری از بالاترین دادگاه دنیا نمی‌رود و باید برای این حکم مدتی را صبر کرد.

منبع: بلومبرگ