ذخیره SHSH2 Blobs با استفاده از تلگرام

تلگرام در سراسر دنیا و به خصوص ایران یک پیام رسان محبوب است که با آن کاربران می‌توانند عکس، متن، فیلم، استیکر و … را دریافت و ارسال کنند. یکی از ویژگی‌های تلگرام بوت (ربات)ـهای شخص ثالث است که با آن‌ها می‌توان کارهای مختلفی را انجام داد.

یک توسعه دهنده از این ویژگی بوت‌های تلگرام استفاده کرده است و با استفاده از ربات آن می‌توانید SHSH2 blobs را در این برنامه جنریت کنید. ربات از شما مدل دستگاه و فریموری که می‌خواهید SHSH2 blobs برای آن جنریت شود و همچنین ECID دستگاه را می‌خواهد. پس از ارائه این اطلاعات SHSH2 blob سریعاْ جنریت می‌شود و به شما لینکی نیز برای دانلود داده می‌شود که می‌توانید از آن SHSH2 blob را بر روی کامپیوتر خود دانلود نمایید.

اگر تلگرام را نصب دارید با باز کردن این لینک از طریق آیفون خود به بوت گفته شده هدایت می‌شوید. با ارسال دستور /shsh فرآیند جنریت آغاز می‌شود.

این ربات از آخرین نسخه TSSChecker برای جنریت SHSH2 blob استفاده می‌کند که به تازگی با رفع مشکل با آیفون 7 و آیفون 7 پلاس عرضه شده است.

البته راه‌های دیگری همانند استفاده از این وب سایت نیز برای ذخیره SHSH2 blobs وجود دارد. در حال حاضر تنها می‌توانید SHSH را برای iOS 10.2 ذخیره کنید که گفته می‌شود لوکا تدسکو قصد عرضه جیلبریک برای آن را دارد.

چگونه ECID دستگاه را به دست بیاوریم؟

۱- آیتونز را اجرا کنید و دستگاه را متصل کنید.

۵- پس از شناسایی دستگاه، روی آیکون دستگاه کلیک کنید.

tsschecher-1


۶- حال روی Serial Number کلیک کنید تا کد ECID نمایش داده شود. با کلیک راست کد را کپی کنید.

tsschecher-2توجه: شما نیاز به ECID بر مبنای ۱۶ دارید (اگر ECID شما دارای حروف است پس مشکلی ندارد). اگر ECID شما بر مبنای ۱۰ باشد .shsh2 blobs به درستی ذخیره نمی‌شود و نمی‌توانید در آینده از آن استفاده کنید. با مراجعه به این لینک می‌توانید ECID مبنای ۱۰ خود را به مبنای ۱۶ تبدیل کنید.

منبع: iphonehacks