دو حق اختراع اپل برای اسپیکر نازک‌تر و پارچه!

درخواست ثبت حق اختراعی در سال 2014 توسط اپل ارائه شده بود که راه را برای استفاده از اسپیکرهای کوچکتر در آیفون‌های بعدی هموار می‌کند که در نتیجه می‌تواند یک آيفون نازک‌تر روانه بازار شود. اپل حق اختراع (شماره: 9,525,943) خود را با نام پنل مکانیکی فعال سیستم‌های صوتی را به تازگی دریافت کرده است. این تکنولوژی اپل را قادر می‌سازد تا بدون استفاده از میکرو درایورهای کیفیت صدای بالایی را بر روی یک دستگاه ارائه دهد. حذف میکرو درایورهای فضای بسیاری را خالی می‌کند و می‌توان از این فضا برای کوچکتر کردن دستگاه، افزایش ظرفیت باتری و موارد دیگر استفاده نمود. در حال حاضر اپل از تکنولوژی بسیار مشابه بر روی آیپد 12.9 اینچی استفاده می‌کند اما در این تبلت هنوز هم میکرو درایورها حضور دارند.

در این طراحی، ساب پنل‌های کوچک با حمایت فریم تقسیم شده‌اند که هر کدام دارای فرکانس‌های رزونانس مختلف هستند. موتور سیم پیچ صدا و جنبش آهنرباها برای تولید صدا مورد نیاز می‌باشند. مطمئنا طیف عمده کاربران خواهان باتری بزرگتر در دستگاه‌های اپل هستند و این تکنولوژی می‌تواند زمینه ساز خواسته آن‌ها باشد.

حق اختراع دوم اپل با شماره 9,521,885 برای صفحه نمایش بافته شده است! این حق اختراع شیوه‌ای را شرح می‌دهد که الیاف انتقالی نور به داخل یک پارچه دوخته شده‌اند. این روش باعث به وجود آمدن یک صفحه نمایش می‌شود که می‌توان از آن در دستگاهی همانند ساعت هوشمند اپل استفاده کرد. همچنین از این پارچه می‌توان برای خانه‌های هوشمند بهره برد.

2apple-receives-a-patent-for-a-less-space-consuming-speaker-system 3apple-receives-a-patent-for-a-less-space-consuming-speaker-system 4apple-receives-a-patent-for-fabric-that-can-be-used-as-a-woven-display 5apple-receives-a-patent-for-fabric-that-can-be-used-as-a-woven-display 6apple-receives-a-patent-for-fabric-that-can-be-used-as-a-woven-display 7apple-receives-a-patent-for-fabric-that-can-be-used-as-a-woven-display

منبع: AppleInsider