دستگیری یک نوجوان به خاطر به اشتراک گذاری لینک

اخیرا یک مرکز خدمات اورژانسی در آریزونا در عرض چند دقیقه حدود 100 تماس دریافت کرد. این حمله باعث شد که اپراتورها نتوانند به تماس‌های واقعی پاسخ بدهند. کارگاهان تماس‌ها را پیگری کردند و مشخص شد که سر رشته تمامی آن‌ها از یک لینک در تویتر است که توسط Meetkumar Hiteshbhai Desai به اشتراک گذاشته شده است.

این نوجوان به پلیس گفت که چگونه با یک باگ و با استفاده از جاوا اسکریپت، سیستم عامل iOS را مجبور به تماس با 911 کرده است. برخی از کاربران آیفون که بر روی این لینک مخرب تپ کرده بودند مشکل خود را در تویتر شرح دادند. یک کاربر گفته که زمانی که بر روی یک لینک کلیک کرده آیفون او بارها به 911 زنگ زده است.

دسای به پلیس گفته که کار وی صرفا برای خنده بوده و وی فکر میکرده که به کسی آسیبی نمی‌رسد. او همچنین گفته که لینکی را در اختیار دارد که نه تنها باعث تماس با 911 می‌شود، بلکه باعث هنگ کردن آیفون و ریبوت دستگاه می‌شود. او که سعی داشته خود را به عنوان یک عضو ماهر در جامعه هکرها ثابت کند، حال با سه اتهام مواجه شده است.

پلیس نیز در این رابطه گفته است که تماس و قطع کردن پشت سر هم با خدمات اورژانسی، خطر از دست دادن این سرویس را به وجود می‌آورد. همچنین گفته شده این مشکل کالیفرنیا و تگزاس را نیز تحت تاثیر قرار داده است. باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در انتظار این هکر نوجوان خواهد بود.