دستور قاضی به اپل برای باز کردن آیفون 5c یک تروریست

چند روز پیش اپل با یک درخواست مبنی بر باز کردن یک آیفون 5s که حاوی اطلاعات مربوط به قاچاق موارد مخدر است مواجه شد؛ اما اپل برای دستور قاضی در این رابطه منتظر ماند. حال در یک پرونده دیگر قاضی دستور داده که اپل آیفون 5c یکی از افرادی که در تیر اندازی سن برناردینو دست داشته را باز کند.

در دوم دسامبر سال گذشته، یک زن و شوهر به نام‌های سید رضوان فاروق و تشفین مالک در یک ساختمان اداری 14 نفر را کشتند، در این 14 نفر متاسفانه یک زن ایرانی تبار نیز وجود داشت. این یک حمله تروریستی برنامه ریزی شده بود. در یک گزارش 40 صفحه‌ای که توسط دفتر دادستانی لس آنجلس تهیه گردیده، گفته شده که نیاز به کمک اپل برای پیدا کردن پسورد یک آیفون که متعلق به سید فاروق دارد.

در حالی که آن‌ها یک حکم معتبر برای بازرسی دستگاه دارند، اما نمی‌توانند به اطلاعات رمز گذاری شده تلفن دسترسی داشته باشند. در گزارش ذکر شده که اپل از لحاظ فنی می‌تواند به دولت برای تکمیل تحقیقات کمک کند، اما کمک داوطلبانه را قبول نمی‌کند.

دفتر دادستانی ایالات متحده گفته که اطلاعات رمز گذاری شده درون تلفن که آن‌ها خواستاراشان هستند به این واقعه مرتبط است و نقشی حیاتی را دارد. قانون می‌خواهد که از اطلاعات برای کسانی که با آن‌ها در تماس بوده‌اند، و برای این حمله برنامه ریزی کرده، و مکانی که قبل از حمله در آنجا حضور داشته‌اند، استفاده نماید. این گوشی یک آیفون 5c است که توسط کارفرمای فاروق در سازمان بهداشت سن برناردینو به او داده شده است. لازم به ذکر است که فاروق در این حمله تروریستی همکاران خود را که در یک جشن حضور داشته‌اند، کشته است!

حکم دادگاه به این اشاره کرده که اپل باید برای کمک‌های فنی معقول همکار کند که از جمله دور زدن قابلیت پاک کردن اطلاعات به صورت خودکار است که باعث می‌شود مسئولان پرونده هر تعداد رمزی که می‌خواهند را آزمایش کنند.