درخواست 190 میلیون دلار غرامت و ممنوعیت استفاده از FaceTime و iMessages

در بهمن ماه سال گذشته VirnetX موفق شد رای هیئت منصفه را برای دریافت 625 میلیون دلار غرامت به دست آورد. هیئت منصفه معتقد بود که اپل از تکنولوژی VirnetX برای تماس‌های ویدیویی FaceTime بدون مجوز استفاده کرده است. این مسئله برای اولین بار در سال 2012 مطرح شده که اپل در آن 368 میلیون دلار جریمه شد. اما تیتان تکنولوژی در دادگاه تجدید نظر موفق بود و گفت که فناوری‌های انحصاری تنها قسمت کوچکی از فیس تایم را تشکیل می‌دهند.

پرونده پس از پرداخت 625 میلیون دلار به دادگاه پایین‌تر ارجاع داده شد. چهارشنبه هفته گذشته، VirnetX دوباره به دادگاه مراجعه کرده و 190 میلیون دلار دیگر غرامت از اپل خواسته است. علاوه بر پول، این کمپانی خواستار ممنوعیت استفاده از FaceTime و iMessages شده است. VirnetX گفته که اپل باید به خاطر از دست دادن فروش و ضربه زدن به اعتبار این کمپانی این دو ویژگی خود را غیر فعال کند. اپل نیز به نوبه‌ی خود خواستار یک دادرسی جدید شده است، اپل ادعا می‌کند که وکلای VirnetX برخی موارد جعلی را در دادگاه ارائه داده‌اند.

قاضی Robert Schroeder III قول داده است که با بیشترین سرعت ممکن به این مسئله رسیدگی کند. اخبار تکمیلی در صورت انتشار در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد.

منبع: ArsTechnica