درآمد تیم کوک در سال گذشته: ۷۴ میلیون دلار

تیم کوک در سمت مدیر عامل اپل شغل آسانی ندارد. او نه تنها در یکی از بزرگترین شرکت‌ها جهان مسئول است، بلکه باید این مسئولیت را زیر سایه‌ی نام یکی از موردتوجه‌ترین مدیران این دوران و در میان هجوم انتقادات مبنی این که دوران اوج اپل گذشته است انجام دهد.

البته نیازی نیست نگران باشید. تیم کوک پاداش تمامی این‌ها را دریافت می‌کند. بر اساس گزارشی جدید در وبسایت USA Today، سال گذشته ۴.۳ میلیون دلار درآمد از بابت حقوق و مزایا و ۷۰ میلیون دلار از بابت سهام‌های واگذارشده عاید تیم کوک شده است. بر این اساس عواید تیم کوک در سال ۲۰۱۳ بیشتر از درآمد تمامی مدیران به جز مارک زوکربرگ بوده است.

مارک زوکربرگ مدیر عامل فیسبوک در سال ۲۰۱۳ ۳ میلیارد دلار درآمد تنها از طریق سهام داشته است. البته نمی‌توان گفت که درآمد تیم کوک بیش از حد بوده است. اپل در دوران مدیریت او بهترین عملکرد مالی را داشته است.

اگر چه ثروت تیم کوک مبلغ هنگفتی است، اما این میزان همچنان کمتر از ثروت تعدادی از مدیر عاملان دیگر است. مدیران کمی وجود دارند که در لیست کلاب ۱۰۰ میلیون دلاری‌ها هستند. افرادی نظیر Larry Ellison بنیانگذار Oracle ، اریک اشمیت مدیر اجرایی گوگل، و Robert Iger مدیر عامل دیزنی.