دادگاه تجدید نظر پیروزی اپل را رد کرد، 119.6 میلیون دلار از چنگ اپل رفت

بالاخره سامسونگ از سیستم قانونی ایالات متحده بهره برد. یک دادگاه تجدید نظر حوزه فدرال در واشنگتن حکمی که 21 ماه پیش برای پرداخت 119.6 میلیون دلار به اپل از سوی سامسونگ بود را رد کرد. دادگاه رای داد که سامسونگ به حق اختراع “quick-links” اپل تعرضی نکرده است. این دادگاه همچنین درخواست اپل برای حق اختراع‌های slide-to-unlock و auto-correct را نامعتبر خواند. quick-links به تنهایی 99 میلیون دلار غرامت به همراه داشت. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که با تپ بر روی شماره‌ها در مکان‌های مختلف دستگاه با آن‌ها تماس بگیرند.

چرخش عجیب دادگاه جالب است، در دادگاه تجدید نظر گفته شده که اپل، حق اختراع سامسونگ را نقض کرده است!  اگر چه جزئیاتی در این رابطه منتشر نشده است. یک پیروزی قانونی پس از مدت‌ها نصیب سامسونگ شده ، به طوری کلی همیشه اپل برنده‌ی اینگونه نبردها بوده است. به عنوان مثال چندی پیش سامسونگ غرامتی 548.2 میلیون دلاری را به اپل پرداخت کرد. البته سامسونگ از دیوان عالی ایالات متحده خواست که استدلالش را در این رابطه بشنوند. سامسونگ برای پیروزی در دادگاه‌ها، در تلاش است که بالاترین دادگاه  دنیا را برای تجدید نظر در رابطه با قوانین حق اختراع وارد ماجرا کند.

رای جدید که سه قاضی در آن اثر داشتند، خسارتی که در 2 می 2014 برای اپل در نظر گرفته شده بود را رد کردند. این نتیجه دومین دادگاه بین این دو کمپانی بوده است.