خارج‌کردن سریع آی‌دیوایس از حالت فریز با SelfDestruct

زمان‌هایی وجود دارد که آ‌دیوایستان به طور کامل در برابرتان فریز می‌شود. گاهی این اتفاق مربوط به اپلیکیشن در حال اجرا و گاهی نیز مربوط به کل سیستم‌عامل است. تنها چاره در این مواقع نگه‌داشتن همزمان دکمه‌ی هوم و پاور به مدت چند ثانیه برای ریستارت‌شدن دستگاه است. این عمل تحت عنوان hard reset شناخته می‌شود.

اما اگر با این روش میانه‌ای ندارید و ترجیح می‌دهید از این همه صبر تا ریستارت‌شدن و بالا آمدن دوباره‌ی دستگاه اجتناب کنید لازم است از روش کوتاهتری برای این کار وجود دارد اطلاع پیدا کنید. این کار توسط توییک رایگانی که به تازگی توسط Julian Weiss عرضه شده است انجام می‌گیرد.

SelfDestruct جهت کار با Activator ساخته شده است. زمانی که یک اپلیکیشن در برابرتان فریز می‌شود و شما از بستن آن عاجز می‌مانید، می‌توانید از SelfDestruct برای force-quit کردن آن استفاده کنید. پس از نصب توییک یک گزینه‌ی جدید به لیست عملیات اپلیکیشن Activator اضافه می‌شود که می‌توانید آن را به شورتکات دلخواهتان متصل کنید:

20140412-095145.jpg

بهتر است که این توییک را به یک شورتکات سخت‌افزاری متصل کنید تا فریزشدن مانع از امکان اجرای آن نشود. برای مثال نگه‌داشتن دکمه‌ی پاور به مدت چند ثانیه. پس از این کار به محض رو به رو شدن با یک اپلیکیشن فریز شده و نگه‌داشتن دکمه‌ی پاور، اپلیکیشن سریعاً بسته شده و هوم‌اسکرین در برابرتان نمایش داده می‌شود. دیگر نیازی به ریستارت دستگاه برای حل این مشکل نیست.

همانطور که اشاره شد SelfDestruct یک توییک رایگان است که می‌توانید آن را از سورس بیگ‌باس دانلود و نصب کنید. برای استفاده از توییک باید Activator را که پیش‌نیاز آن است نصب داشته باشید.