حکم دادگاه اپل-سامسونگ : اپل پیروزی بزرگی بدست آورد, سامسونگ باید بیش از ۱ میلیارد دلار به اپل خسارت بدهد!

در قضاوت سریع دادگاه اپل و سامسونگ, هیئت منصفه حکم را به نفع اپل صادر کردند و سامسونگ را محکوم به نقض ۵ پتنت از ۷ پتنت اصلی اپل کرده و سامسونگ باید یک میلیارد دلار به اپل خسارت بدهد!!!

تصمیمات بر این قرارند :

  • در مشکل نقص پتنت تکنولوژی Bounce Back سامسونگ به کپی برداری از روی آیفون در سری گلکسی خود متهم شد.
  • در مشکل نقص تکنولوژی Pinch And Zoom بیشتر در موارد کنترل با یک و دو انگشت سامسونگ متهم شناخته شد ولی در برخی موارد سامسونگ نقصی نداشته است.
  • در مشکل نقص تکنولوژی tap and zoom نیز سامسونگ متهم شناخته شده است.
  • دادگاه گفت سامسونگ از روی آیپد کپی برداری نکرده است.
  • در مشکل شکل ظاهری(UI) بیشتر در مورد آیکون ها در صفحه ی اصلی سامسونگ متهم شناخته شد.
  • دادگاه گفت اپل نیازی ندارد که هیچ پولی پرداخت کند.
  • رقم آخری که سامسونگ باید پرداخت کند برابر 1,049,343,540 $ است!!

آپدیت ۱ :
تیم کوک رئیس اپل که همین روزها نیز سالگرد مدیر شدنش را جشن می گیرد در مورد این پیروزی برای کارمندان خود نامه ای به شرح زیر فرستاد:
این روز روزی مهم برای اپل و تمام نوآوران در همه ی جهان خواهد بود.

در این چند هفته خیلی از شما به صورت نزدیک این دادگاه را دنبال می کردید و از اخبار آن مطلع بودید. ما تصمیم گرفتیم تا این راه قانونی را پیش ببریم بعد از اینکه بارها و بارها به سامسونگ در مورد کپی نکردن از ما گفته بودیم. این دادخواهی همیشه برای ما مهم تر از پتنت ها و پول بوده است. این در مورد ارزش هاست. ما برای اینکه بهترین دستگاه را بدون کپی در روی زمین درست کنیم ارزش های زیادی قائل بودیم. ما این را برای شادی افرادمان انجام دادیم و نه برای رقابت با رقبایی که وقیحانه کپی می کنند.

ما به قاضی ای که به حرف های ما گوش داد و به درستی تصمیم گرفت احترام می گذاریم و به او بدهکاریم.به خاطر اینکه بالاخره فرصت تعریف کردن آن را داشتیم به هیجان آمده بودیم. کوهی از مدارکی که در این دادگاه ارائه شد نشان دهنده ی عمق کپی سامسونگ از روی ما بود.

اکنون هیئت منصفه رای خود را داده است. ما آنها را به خاطر اینکه این کار سامسونگ را عمدی خواندند تحسین می کنیم و این پیامی روشن برای تمام جهان است که دزدی کار خوبی نیست.

من به کار با شما (کارمندان اپل) افتخار می کنم.

امروز ارزش ها پیروز شدند و ما امیدواریم که تمام جهان این را شنیده باشند.

تیم