حکم دادگاه، اپل هیچ اجباری برای باز کردن آیفون قاچاقچی مواد ندارد

یک قاضی فدرال در بروکلین حکمی را در برابر درخواست وزارت دادگستری برای مجبور کردن اپل برای باز کردن آیفونی متعلق به یک قاچاقچی مواد را صادر کرد. این حکم می‌تواند در نبرد اصلی برای باز کردن آیفون سید فاروق با ساخت یک سیستم عامل، تاثیر گذار باشد. مقامات بر این باورند که در آیفون فاروق اطلاعاتی در مورد سایر تروریست‌ها و اهداف آینده‌ی آن‌ها وجود دارد.

همانند اقدامی که دولت در پرونده‌ی سن برناردینو داشته است، وزارت دادگستری نیز می‌خواهد از قانون All Writs Act که در سال‌ها پیش تصویب شده است، استفاده کند. اما در دادگاه بروکلین، قاضی جیمز ارنستین، حکمی را مبنی بر اینکه دولت نتوانسته ادعای خود را برای استفاده از قانون All Writs Act اثبات کند، صادر کرد.

از آن جایی که دولت تصمیم گرفته است از این قانون باستانی استفاده نماید، که در اصل مربوط بخشی از قوانین قضایی سال 1789 است و در شکل امروزی در سال 1911 به تصویب رسید، می‌توان آن را یک فرصت از دست رفته دانست. قاضی بروکلین حکم کرد که قانون All Writs Act نمی‌تواند اپل را مجبور به باز کردن دستگاهی بکند و این در آینده‌ی چنین درخواست‌هایی مطمئناً تاثیر گذار خواهد بود.

پس از بررسی حقایق پرونده و استدلال طرفین، نتیجه گیری من این است که هیچ کدام از این عوامل تعهد اپل را برای کمک بر خلاف میل خود به تحقیقات دولتی توجیه نمی‌کند. پس من این درخواست را رد می‎‌کنم. قاضی جیمز ارنستین

حکم 50 صفحه‌ای به چندین عامل مختلف پرداخته است، از جمله ”ضرورت تحمیل چنین مسئولیتی به کمپانی اپل”. کارشناسان حقوقی هنوز بر این باورند که این مشکل حقوقی باید به دیوان عالی کشور ارجاع داده شود.