حمایت سازمان ملل متحد از اپل در برابر FBI

از زمانی که آقای تیم کوک موضع خود را برای مقابله با حکم صادره روشن ساخت، بسیاری از اپل حمایت کردند. بسیاری از کمپانی‌ها از جمله AT&T, Airbnb, eBay, Twitter و … با حضور در اداره فدرال به طور رسمی از اپل حمایت کرده‌اند. اپل معتقد است که با توجه به حساسیت موضوع باید کنگره وارد عمل شود و دادگاه تصمیمی نگیرد.

حالا اپل باید به لیست در حال رشد خود برای حمایت یک نام دیگر را اضافه نماید. کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر، زید رعد الحسین، با یک بیانیه رسمی درخواست از اپل را به جعبه‌ پاندورا تشبیه کرد که امنیت فیزیکی و مالی میلیون‌ها شهروند را به خطر می‌اندازد. _جعبه پاندورا مربوط به یک افسانه یونانی است  و طبق آن افسانه در این جعبه بلاها و مشکلات زیادی نهفته بود_

با دستور مربوط به امنیت و رمز گذاری برای یک پرونده‌، مقامات خطر باز کردن قفل جعبه‌ی پاندورا را می‌کنند که می‌تواند پیامدهای بسیار مخربی برای حقوق بشر میلیون‌ها نفر، از جمله امنیت فیزیکی و مالی داشته باشد.

وی اضافه کرد که مجبور کردن اپل برای ایجاد یک درب پشتی، ساده کردن کار برای رژیم‌های مستبد و هکرهای جنایتکار است و این دسترسی به اپل و یا ایالات متحده محدود نمی‌شود. همچنین آقای رعد الحسین گفت که تصمیم دادگاه می‌تواند یک رویه قضایی رو به جلو را بسازد و پیامدهای گسترده‌تری از اطلاعات و امنیت شهروندان آسیب پذیر داشته باشد.

وقتی یک عضو از سازمان ملل متحد بیانیه رسمی می‌دهد، بدین معناست که FBI باید متوجه شود که این درخواست دارای پیامدهای جهانی است. آقای رعد الحسین به این نکته اشاره نمود که رمزگذاری تنها برای شهروندان  مهم نیست و بلکه برای خبرچین‌ها، روزنامه نگاران، مخالفان سیاسی و فعالان حقوق بشر نیز اهمیت دارد.