حق اختراع اپل برای تکنولوژی دستگاهی با دو سیم کارت

اخیرا شایعاتی در رابطه با عرضه آیفون 8 با دو سیم کارت برای ضربه زدن به بازار چین مطرح شده بود. این شایعات قبل از عرضه آیفون 7 نیز مطرح شده بود که حالا با رونمایی این سری از دستگاه، رد شده است. با این وجود شاید بسیاری شایعه جدید را نیز رد کنند و سری بعد آیفون نیز همانند همیشه با یک سیم کارت عرضه شود.

اما حالا شرایط کمی متفاوت شده است. اپل حق اختراعی را برای یک تکنولوژی با دو سیم کارت و دو آنتن مجزا ثبت کرده است. این حق اختراع جزئیات فناوری مورد استفاده برای کار دو سیم کارت و تعیین اولویت بین آن‌ها است. طبق توضیحات، سیم کارتی که برای تماس استفاده می‌شود بر آن سیم کارتی که برای دیتا به طور همزمان استفاده می‌شود، اولویت دارد، که این طبیعی می‌باشد. مطمئنا کسی حاضر به قطع شدن تماس برای دریافت دعوت به بازی Candy Crush نیست.

همچنین در توضیحات به پشتبانی از شبکه LTE اشاره شده است که یک فاکتور ضروری برای پرچمداران محسوب می‌شود و دو سیمکارته بودن مشکلی را برای این نوع اتصال به وجود نمی‌آورد.

باید توجه داشته باشید که این تنها یک حق اختراع است و نمی‌تواند تایید کننده شایعات آیفون دو سیمکارته باشد. ممکن است اپل در آیفون 8 از این فناوری استفاده کند و یا استفاده آن را به دستگاه‌های دیگر موکول کند و شاید حتی هرگز از آن استفاده نکند.

منبع:USPTO