حق اختراع اپل برای اسپیکر-هدفون

هدفون‌های هیبریدی می‌توانند به اسپیکر تبدیل شوند، از نظر یک طرح چیز جدیدی نیست. اخباری درباره این هدفون‌ها در گذشته بوده اما هرگز به تولید عمده و موفقیت نرسیدند. اما این شرایط می‌تواند با ورود یک پیشگام در حوزه تکنولوژی تغییر کند و این پیشگام می‌تواند اپل باشد.

این کمپانی حق اختراعی را برای هدفون با حالت دوگانه و روش ساخت آن ثبت کرده است. پتنت اپل دو حالت در گوش و اسپیکر را شرح می‌دهد که تغییر بین این دو با یک دکمه صورت می‌گیرد و یا با توجه به موقعیت تعیین شود.

اگر به این فکر می‌کنید که این خطر بالقوه وجود دارد که گوش‌های شما بر اثر قرار گرفتن در حالت اسپیکر به صورت تصادفی آسیب ببینند، بدانید اپل برای این خطر نیز راه حل ارائه داده است. این پتنت مکانیسمی را شرح می‌دهد که اگر دستگاه در حالت بلندگو باشد و در گوش کاربر قرار گیرد، حالت بلندگو غیرفعال می‌شود.

درخواست ثبت این حق اختراع در سال 2011 داده شده بود اما ظاهراً USPTO زمان زیادی برای بررسی آن می‌خواسته است. به هر حال صرف اینکه این حق اختراع ثبت شده است نمی‌توان گفت چنین محصولی به زودی و یا در آینده توسط اپل تولید خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که آیا تیم کوک و رفقا به تولید چنین محصولی علاقه دارند یا خیر.

منبع USPTO
از طريق AppleInsider