حق اختراع اپل؛ تنظیم خودکار صدای آیفون با کمک اپل واچ

هنوز هم ساعت‌های هوشمند جایگاه مناسبی در بین کاربران ندارند و بسیاری به آن‌ها به عنوان یک دستگاه اضافی نگاه می‌کنند. آن‌ها کارایی‌هایی در حد خواندن متون در صفحه نمایش کوچک و پاسخ‌های کوتاه برای پیام‌ها را دارند، و مورادی که برای تناسب اندام ارائه می‌دهند و …؛ اما کافی نیست. اپل تلاش کرد که با Taptic engine یک لایه به ارتباطات اپل واچ با کاربر اضافه کند اما این هم کمکی به رسیدن این گجت به جایگاه اصلی خود نکرد.

با این حال مسئله‌ای طبیعی است که تولید کنندگان همچنان به بررسی مواردی که با ساعت‌های هوشمند قابل انجام است، بپردازند و این گجت تنها یک صفحه نمایش کوچک از راه دور برای گوشی‌های هوشمند نباشد. حق اختراع اپل که به تازگی منتشر شده، که در آن با ارتباط بین اپل واچ و آیفون، به طور خودکار میزان صدا تنظیم می‌شود.

2

این حق اختراع چندین راه را تشریح کرده است. ساده‌ترین آن‌ها در نظر گرفتن سر و صدای محیط به صورت منظم با استفاده از میکروفون ساعت است. سپس ساعت داده‌ها را به آیفون می‌فرستد و آن صدا را بر اساس اطلاعات دریافتی تنظیم می‌نماید. علاوه بر این بررسی سر و صدای محیط نیز می‌تواند هر زمانی که میزبان (آیفون) آن را درخواست داد صورت گیرد. بنابراین گوشی می‌توانید همیشه برای مواردی مانند صدای زنگ چنین درخواستی را داشته باشد.

1

اما این حق اختراع به همین جا محدود نمی‌شود. این پتنت روشی را شرح می‌دهد که ساعت قادر است تشخیص دهد که آیفون در کیف، جیب و یا دور از کاربر می‌باشد. در کل برای عملی شدن این طرح باید میکروفون هر دو دستگاه به صدای محیط گوش دهند. ساعت داده‌ها را به آیفون ارسال می‌کند، آیفون نیز هر دو صدای ضبط شده را آنالیز می‌کند و اختلاف‌های مختلف آنان و فرکانس‌های خارج از فاز را بررسی می‌کند. پس از اینکه این کار انجام شد، علاوه بر اینکه گوشی می‌تواند میزان صدای زنگ را در بهترین حالت قرار دهد، بلکه برای شنیدن صدای کاربر نیز بهتر عمل می‌کند (احتمالا برای درک بهتر دستورات سیری مورد استفاده قرار گیرد).

3

این تنظیم خودکار صدا برای مواردی همچون زمانی که در یک خیابان شلوغ هستید و یا در دفتر کار خود هستید کارآمد خواهد بود. مانند تمامی حق اختراع‌ها مشخص نیست که این مورد چه زمانی عملی خواهد شد.

4