حق اختراع های ثبت شده در سال 2016؛ خبری از اپل در برترین‌ها نیست!

در صنعت تلفن‌های همراه، اپل برای ثبت حق اختراع‌های متعددش همیشه مایه خنده و شوخی سایت‌ها و افراد مختلف بود است. حتی استیو جابز به این مسئله حین معرفی آیفون به شوخی واکنش داشت. اما آمار اخیر نشان می‌دهد که شرکت‌های زیادی از اپل از نظر ثبت حق اختراع جلوتر هستند.

طبق اطلاعات IFI CLAIMS Patent Services کمپانی اپل حتی در بین 10 شرکت برتر سال گذشته نیز جایی ندارد. در یک لیست 10 کمپانی برتر از نظر تعداد در سال 2016 قرار داده شده‌اند و نام اپل در آن دیده نمی‌شود.

کمپانی IBM یک عدد فوق‌العاده را به خود اختصاص داده است، تعداد حق اختراع‌های این کمپانی در سال 2016 به 8088 رسیده است. این یعنی آی‌بی‌ام هر روز بیش از 22 حق اختراع را به نام خود ثبت کرده است! غول کره‌ای، سامسونگ، در رده دوم با 5518 حق اختراع قرار دارد. یعنی سامسونگ نیز طی هر روز تقریبا 15 حق اختراع ثبت نموده است. سایر کمپانی‌ها نزدیک به هم هستند و در لیست 10 کمپانی برتر نام‌های کوالکام، گوگل، الجی و سونی به چشم می‌خورد.

اما حضور نداشتن اپل زیاد هم تعجب برانگیز نیست چون این کمپانی در قیاس با شرکت‌های ذکر شده محصولات مختلفی را تولید نمی‌کند. کوپرتینویی‌ها بر روی چند محصول کلیدی تمرکز کرده‌اند و بالطبع حق اختراع‌های آن‌ها محدود می‌گردد.