حفظ فضای ذخیره سازی آیفون 7 پلاس با تغییر در تنظیمات

در iOS 10.1 سرنجام حالت پرتره به دوربین آیفون 7 پلاس اضافه شد، ویژگی که به صورت پیشفرض در برنامه دوربین قرار گرفته است. همانطور که می‌دانید با این قابلیت می‌توان تصاویری همانند دوربین‌های DSLR ثبت کرد که سوژه در جلوی تصویر واضح است و پس زمینه به صورت تار مشاهده می‌شود.

آیفون 7 به صورت پیشفرض هر دو تصویر 12 مگاپیکسلی را ذخیره می‌کند و دوبرابر فضا را اشغال می‌نماید. با تغییر تنظیمات می‌توانید ذخیر این تصاویر تکراری را غیر فعال کنید که در این مطلب به صورت تصویری به آن پرداخته شده است.

چگونه ذخیره تصاویر تکراری را در آیفون 7 پلاس غیر فعال کنیم؟

1-به تنظیمات دستگاه و بخش تصاویر و دوربین بروید، دقت داشته باشید که دستگاه شما باید دارای iOS 10.1 و بالاتر باشد وگرنه حالت پرتره در دسترس نیست. Settings → Photos & Camera

2- گزینه Keep Normal Photo که زیر قسمت Portrait Mode را خاموش کنید. این گزینه را با، عنوان مشابه HDR (High Dynamic Range) اشتباه نگرید.

ios-10-settings-portrait-mode-save-original-photo-iphone-7-plus-screenshot-001

از این پس دستگاه شما دیگر این تصاویر عادی را ذخیره نخواهد کرد. هر تصویری که در حالت پرتره ثبت شود با یک لیبل “Depth Effect” در تصاویر نشان داده می‌شود. همچنین در یک آلبوم جداگانه در برنامه Photos به صورت اتوماتیک تمامی تصاویر ذخیره می‌گردند.

ios-10-photos-depth-effect-album-iphone-screenshot-001-593x815

منبع: iDB