حرف و حدیث‌هایی از احتمال وجود تکنولوژی NFC در آیفون ۶

بر اساس گزارشی منتشرشده در وبسایت BrightWire به نقل از منابع آگاه، اپل در حال آماده‌سازی خود برای تعبیه‌کردن قابلیت NFC در دستگاه آیفون ۶ است. این گزارش همچنین اشاره می‌کند که اپل معامله‌ای با شرکت China UnionPay جهت ادغام سرویس‌های شرکت‌های بانکی با اپلیکیشن Passbook و سایر قسمت‌ها انجام داده است.

بر اساس گفته‌ی منابع آگاه از موضوع، این طور که پیداست اپل قصد گنجاندن سیستم پرداخت به کمک فناوری NFC را در نسل بعدی آیفون دارد و با شرکت China UnionPay نیز به توافقی در زمینه‌ی سرویس‌های پرداخت موبایلی رسیده است.

این منابع اضافه کرده‌اند که علاوه بر فناوری NFC ، این دو شرکت با همدیگر بر روی روش جدیدی برای انجام پرداخت‌های موبایلی کار خواهند کرد که برای انجام خریدهای درون اپ استور نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ادغام فناوری NFC در آیفون ۶ در صورت تحقق یک اقدام غیرمنتظره از سوی اپل خواهد بود. زیرا Phil Schiller رئیس بخش بازاریابی این شرکت پیش از این در سال ۲۰۱۲ گفته بود که این فناوری راه‌حلی برای هیچکدام از مشکلات فعلی نیست. شایان ذکر است که آنالیزور شرکت KGI با نام Ming-Chi Kuo نیز ماه گذشته پیش‌بینی کرده بود که اپل چیپ‌های NFC را در کنار امکانات متعدد دیگر به نسل بعدی آیفون خواهد افزود.

این خبرها در ادامه‌ی خبرهایی منتشر شده است که اعلام می‌کردند اپل در حال کار بر روی شیوه‌ی جدیدی در پرداخت‌های موبایلی است که چنین کاری در واقع هدف اصلی تعبیه‌ی سنسور اثر انگشت بر روی آیفون ۵s ، آیفون ۶ و احتمالاً آیپدهای بعدی تلقی می‌شود. ممکن است که اپل تکنولوژی NFC را نیز با سنسور تاچ آی‌دی فعلی در قالب یک دکمه‌ی هوم ادغام کند. کاری مشابه با پتنت ثبت‌شده‌ای از سوی اپل که در سپتامبر گذشته دیدیم.

گفته می‌شود که اپل در ادامه‌ی سال میلادی جاری دو مدل آیفون ۶ در سایزهای ۴.۷ اینچ و ۵.۵ اینچ عرضه خواهد کرد. این آیفون‌ها در کنار سایز بزرگتر صفحه‌ی نمایش، ویژگی‌های احتمالی نظیر ضخامت کمتر، پردازنده‌ی A8 و دوربین بهتر با قابلیت تثبیت تصویر خواهند داشت. همچنین گفته می‌شود اپل در حال صحبت با اپراتورها جهت افزایش صد دلاری قیمت آیفون ۶ نسبت به مدل‌های پیشین است.