حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور توسط اپل

طبق گزارشات، کمپانی اپل شروع به حذف اپلیکیشن‌های توسعه دهندگان و استارتاپ ایرانی از فروشگاه نرم افزاری خود کرده است. کمپانی اپل در حال حاضر موضع رسمی درباره این تصمیم اتخاذ نکرده و واکنشی بابت این گزارشات نداشته است. اپل از سپتامبر 2016 اپ استور را به صورت محدود در دسترس ایرانیان قرار داد.

یکی از اولین قربانی‌های این تصمیم اپل برنامه دیجی کالا بوده است. کمپانی اپل باید برای این کار خود یک دلیل خوب داشته باشد، چون با این حرکت زحمات بسیاری از توسعه دهندگان ایرانی بر باد خواهد رفت.

قرار دادن اپلیکیشن‌های ایرانی در اپ استور همواره کار آسانی نبوده اما این اقدام اپل بسیاری را ناامید خواهد کرد. البته فروشگاه‌های ایرانی در این حوزه فعالیت می‌کنند که مشکلات و محدودیت‌های خود را دارند.

همچنین در این گزارش آمده است که اپل در حال ارسال بیانیه‌ای برای استارتاپ‌های ایرانی است که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

متاسفانه در ایران اپ استور در دسترس نیست. علاوه بر این، اپلیکیشن‌های تسهیل معاملات برای کسب و کار یا اشخاص، زمانی که در اپ استور هستند، ممکن است با مقررات تحریم معاملات با ایرانیان (31CFR Part 560)  در تضاد باشند. به این دلایل، ما قادر نیستیم در حال حاضر اپلیکیشن‌های شما را بپذیریم. ما به شما توصیه می‌کنیم که درخواست پذیرش اپلیکیشن‌های خود را بار دیگر پس از تجدید نظر در قوانین بین‌المللی ارسال کنید.

منبع: ubergizmo