حافظه آیفون خود را به 128GB ارتقا دهید!

شاید با دیدن عنوان خبر از خودتان بپرسید مگه میشه؟ مگه داریم؟

اما از این چینی‌های خلاق هر چی بگویید برمی‌آید! به گزارش وال استریت ژورنال یک تعمیرگاه موبایل در چین دست به اقدامی جالب برای ارتقا حافظه دستگاه‌های آیفون زده است. مشتریان می‌توانند تنها با پرداخت ¥ 550.00 (معادل 87 دلار آمریکا-حدود 300 هزارتومان) حافظه آیفون خود را از 16 گیگ به 128 گیگ ارتقا دهند.

در صورتی که اپل برای هر ظرفیتی که بالا برود 100 دلار به قیمت دستگاه اضافه می‌کند، با این سرویس شما تنها با پرداخت 87 دلار به جای 200 دلار  می‌توانید به جای یک آیفون 16 گیگ، یک آیفون 128 گیگ داشته باشید. البته این روش مشکلات خود را دارد، مهمترین فاکتور این عمل خارج شدن دستگاه از گارانتی است، مطمئنا با این تغییر حافظه اپل هیچگونه ضمانتی را برای دستگاه شما قبول نخواهد کرد. از طرف دیگر برخی از کاربران که این کار را انجام داده‌اند بعضی از قسمت‌های سرویس ابری اپل -iCloud- برای آن‌ها غیرقابل استفاده شده است.

چین بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان است و یکی از این پای ثابت‌ها اپل است. طبق گزارش مالی اخیر، اپل افزایش 112 درصدی فروش آیفون را در چین اعلام کرده است. 40 درصد از کل فروش آیفون در سه ماهه اخیر از چین بوده است. مطمئناً اپل از این اعمال این چنینی خوشحال نخواهد شد، چون اگر این کار رونق بگیرد، از طرفی با رونق گرفتن مشکلات آن نیز به مرور پیدا و حل خواهند شد و در ادامه اپل متحمل ضرر می‌شود.

بسیاری از کاربران خصوصاً در ایران  در ابتدای خرید اغلب به علت بالا بودن قیمت دستگاه‌ها و علاقه به داشتن مدل‌های بالاتر، تنها گزینه‌ای که پیش روی خود می‌بینند که می‌توان با آن کنار آمد ظرفیت حافظه است و سعی می‌کنند دستگاه‌هایی که حافظه‌ی کمتری برای ذخیره سازی اطلاعات را دارند، خریداری کنند . اما پس از خرید با مرور زمان و با وجود دریای عظیمی از اطلاعات شامل بازی و برنامه‌های مختلف که برخی از آنان حجم‌های بالایی دارند، فیلم و سریال‌های متنوع و … به خود می‌گویند که ای کاش ظرفیت بالاتری را خریداری کرده بودیم! این سرویس برای این قشر از کاربران بسیار وسوسه انگیز است و اگر در ایران راه اندازی شود مطمئناً بسیاری از آن استقبال خواهند کرد.

اگر این سرویس در ایران هم قابل استفاده بود با توجه به نبود گارانتی‌های معتبر و استفاده نکردن اغلب کاربران از iCloud، آیا شما دست به این اقدام می‌زدید؟

حافظه آیفون

حافظه آیفون

حافظه آیفون

حافظه آیفون