جین مونستر: تغییر قیمت مدل‌های قدیمی آیفون با عرضه آیفون SE

جین مونستر یکی از تحلیلگران Piper Jaffray معتقد است که اگر اپل آیفون SE را عرضه کند، فرصتی برای تغییر قیمت مدل‌های قدیمی است. تحلیلگران انتظار دارند که آیفون SE قیمتی معادل 450 دلار داشته باشد. طبق بررسی مونستر، این به اپل اجازه می‌دهد که قیمت آیفون 5S را در رده‌ای پایین‌تر و بین 250 تا 350 دلار قرار دهد. تحلیلگر J.P. Morgan ، راد هال نیز معتقد است که قیمت آیفون 5S زیر 350 دلار خواهد بود.

اپل ممکن است صحنه را برای حضور آیفون SE با حذف آیفون 4S و آیفون 5C در هند آماده کرده باشد. آیفون 4S با قیمت 175 دلار به محبوب‌ترین مدل در آن منطقه تبدیل شده بود. با حذف آیفون 4S پایین‌ترین قیمت در هند، آیفون 5S است که در حال حاضر با 50 درصد کاهش قیمت که در دسامبر صورت گرفته بود، 372 دلار فروخته می‌شود.

آیفون SE انتظار می‌رود که در کنفرانس 2 فروردین ماه معرفی گردد. طبق اخبار، شایعات و تحلیل‌ها آیفون 4 اینچی بعدی اپل با تراشه A9 که در سری آیفون 6S از آن استفاده شده، همراه خواهد بود. این دستگاه با وجود اینکه لمس سه بعدی ندارد اما تصاویر زنده از ویژگی‌های آن خواهد بود. همچنین آیفون SE از Apple Pay و بالطبع از NFC پشتیبانی می‌کند. طبق تحلیل مینگ-چی کو این آیفون با یک دوربین 12 مگاپیکسلی همراه خواهد بود. آیفون SE با هر مشخصاتی که عرضه شود بر روی زنجیره قیمت گذاری آیفون تاثیر گذار خواهد بود.