جیلبریک جدید UnthreadedJB:واقعی یا جعلی؟

آپدیت:دوستان فایل های جیلبریک قدیمی به علت توهین های فراوان مردم به این گروه برداشته شد.اما لحظاتی پیش این گروه با زبان انگلیسی آدمیزاد:D اعلام کردند که به طور رسمی در حال کار بر روی جیلبریک ۶.۱.۳ و ۶.۱.۴ هستند

عرض سلام به همه دوستان اپل اپس که از دیشب همراه ما بودند.همونطور که شاهد بودید دیشب پستی مبنی بر جیلبریک iOS 6.1.3 و 6.1.4 منتشر کردیم که از گروه UnthreadedJb عرضه شده بود.اما خیلی از دوستان و خود بنده در شک بودیم که آیا این جیلبریک واقعیست یا یکی دیگر از نرم افزار های مخبرب مشهور است؟!

IMG_0218

ببایید ابتدا به گذشته ی این گروه نگاهی بیندازیم:

این گروه در گذشته جیلبریک iOS 5.1.1 را با حفره ای متفاوت با Absinthe عرضه کرده بود که به علت تکراری بودن کارش توجه زیادی به این گروه نشد.

اما دیروز این گروه برای اولین بار شهرت زیادی پیدا کرد.این گروه ادعا داشت که ای او اس ۶.۱.۴ و ۶.۱.۳ را جیلبریک کرده است.آنهم به صورت پایدار!

ما هم دیروز با مشاهده این خبر سریعا برای شما دوستان منتشر کردیم تا از این خبر مهم آگاه شوید.خبر گزاری های متعددی چون iDownloadnlog در توییر با این گروه گفت و گو کرده است . عقیده به جعلی بودن این نرم افزار دارد.اما این گروه به او پاسخ داد:ما جعلی نیستیم(We Are NOT FAKE)!

طبق چند توییت سایت معتبر iDownloadblog را تا حدی قانع کرد که ما جیلبریک کنندگان واقعی هستیم.در این میان هم هکر مشهور planatbeing به این گروه توییت داد و نتیجه همان جواب هایی بود که به ID Blog داده شده بود و تا حدی قانع کننده بود.

IMG_0219

این گروه ادعا دارد که قبل از عرضه ی evasi0n جیلبریکی ساخته بوده ولی آنرا عرضه نکرد.خیلی از سایت ها و مردم این گروه را به تمسخر گرفتند ولی این گروه می گوید که تا چند روز دیگر همه ی شما حرف خود را پس خواهید گرفت.

این توییت ها به حدی رسید که سایت iHacksblog کاملا قانع شد و در سایتش اعلام کرد که این جیلبریک واقیست و درحال پوشش این خبر است.

اما در مورد فایلی که دیروز فقط برای سیستم عامل لینوکس عرضه شد:

این فایل توسط بنده و بسیاری از دوستان تست شد.این فایل به هیچ وجه دارای فایل های مخرب نبود و کاملا سالم بود.ولی اگر کمی به فایل های دقت می کردید متوجه می شدید که در فولدر Payload که هسته ی نرم افزار است فایل های مورد نیاز جیلبریک فقط تا نسخه ی ۵.۱.۱ موجود بود و بعید می باشد کسی توانسته باشد دستگاه خود که iOS 6 به بالا بوده را با این نرم افزار جیلبریک کند.

برای اثبات این حرف کافیست به لیست فایل های این نسخه دقت کنید.نام هر پوشه عبارت است از سریال دیوایس و شماره سریال نسخه iOS,همانطور که مشخص است آخرین پوشه شماره سریال نسخه ای او اسش 9B208 است که مربوط به iOS 5.1.1 است.این به معنیست که امکان جیلبریک نسخه ۶ به بالا که شماره سریال آنها با ۱۰ شروع می شود ممکن نیست و در هنگان جیلبریک عبارت Unsupported Version نمایان می شود.

Screen Shot 2013-08-16 at 9.09.40 PM

روش کار با این نرم افزار هم به این شکل است که باید فایل فشرده را استخراج کنید و محتوبات آن که ۲ فایل و یک پوشه است را درون فولدری مثلا test کپی کنید و آنرا در پوشه Desktop یا Home انتقال دهید.سپس باید ترمینال را باز کنید و ابتدا دستور cd test را وارد کنید و سپس این دستور را وارد کنید unthreadedjb/.

اما مشاهده می کنید که می نویسد نسخه ی شما پشتیبانی نمی شود!

این گروه هم در مقابل این فایل گفت که این نسخه ی بسیار اولیه بوده است و در نسخه ی بعدی از دیوایس های بیشتری هم چنین نسخه های بیشتری پشتیبانی خواهد شد.حتی ادعا دارد که جیلبریک iOS7 هم آماده کرده است.

اگر به سایت این گروه مراجعه کنید در ابتدا با درصد پیشرفتی بسیار شبیه به سایت evasi0n مواجه خواهید شد که چیزی تا پایان آن نمانده است.

Screen Shot 2013-08-16 at 5.33.06 PM

 

اگر چند خط پایین تر وبسایت را ببینید مشاهده می کنید که نوشته است نسخه ی جدید با پشتیبانی بیشتر و هم چنین نسخه های مک و ویندوز به زودی عرضه می شوند و باز هم عبارت: ما جعلی نیستیم را مشاهده خواهید کرد

باید دید اقدام بعدی این گروه چیست.

نظر شما چیست؟

برای دریافت خبر های بیشتر با ما همراه باشید