جیلبریکی جدید برای آی‌اواس ۷.۱.۱؛ همچنان بدون عرضه‌ی عمومی

روز گذشته بود که winocm و ion1c اعلام کردند که موفق شده‌اند آی‌اواس ۷.۱.۱ را جیلبریک کنند و در اثبات ادعای خود نیز تصاویر و ویدیوهایی از این موضوع را منتشر نمودند. امروز نیز شاهد اعلام موفقیت هکر دیگری در جیلبریک این نسخه از آی‌اواس هستیم.

Yeongjin Jang ویدیویی چهار دقیقه‌ای ساخته و در یوتیوب منتشر کرده است که در آن طرز کار جیلبریک خود را نشان می‌دهد. در این ویدیو نشان داده شده است که او چگونه اپلیکیشن‌های ساین‌نشده را بر روی یک آیفون ۵s جیلبریک‌شده با سیستم عامل آی‌اواس ۷.۱.۱ نصب می‌کند. با این حال به نظر نمی‌رسد که این جیلبریک غیرقلاده‌ای باشد. زیرا در ویدیو اشاره شده است که در هر بار پس از ریستارت دستگاه، باید یک اپلیکیشن ریکاوری را اجرا کنید تا بتوانید اپلیکیشن‌های ساین‌نشده‌ای که بر روی دستگاه نصب کرده‌اید را اجرا کنید:

طرز کار جیلبریک winocm و ion1c متفاوت از آن چیزی است که در این ویدیو می‌بینیم. به همین خاطر مشخص نیست که Jang نیز از روش این هکرها برای جیلبریک استفاده کرده است و یا یک راه دیگری برای جیلبریک نسخه‌ی ۷.۱.۱ یافته است.

با این حال، به احتمال بسیار زیاد شاهد عرضه‌ی هیچ جیلبریک عمومی‌ای از سوی winocm و ion1c نباشیم. ion1c چندین بار به عدم علاقه‌ی خود به جامعه‌ی جیلبریک به علت دزدی‌های فراوانی که در آن صورت می‌گیرد اشاره کرده است، و از سوی دیگر winocm نیز در آینده‌ای نزدیک به استخدام رسمی شرکت اپل در خواهد آمد. این که Jang جیلبریکی منتشر کند یا نه نیز مشخص نیست. ظاهراً جیلبریک این هکر سیدیا را روی دستگاه نصب نمی‌کند.

بنابراین بار دیگر امیدها و نگاه‌ها بابت دیدن جیلبریکی عمومی برای آی‌اواس ۷.۱ و ۷.۱.۱ متوجه گروه توانمند evad3rs و در صدر این گروه pod2g است. اگر جیلبریکی برای این نسخه‌ها ارائه شود، مطمئن باشید در اپل اپس پیش از هر جای دیگری از این موضوع اطلاع خواهید یافت.