جلوگیری از اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها توسط کودکان در شبکه‎های اجتماعی

کودکان امروزی گرایش شدیدی به تکنولوژی دارند و مطمئناً آیفون و آیپد بسیاری از شما مواقعی در دست آن‌ها می‌افتد. یکی از مشکلاتی که می‌تواند در این مواقع پیش بیاید، اشتراک گذاری تصاویر شما در شبکه‌های اجتماعی به صورت عمداً و سهواً توسط کودکان است. این اتفاق می‌تواند گاهاً شرایط بسیاری بدی را پیش بیاورد.

همانطور که می‌دانید؛ شما با مراجعه به مسیر زیر می‌توانید برنامه‌هایی که می‌خواهید به تصاویر دسترسی داشته باشند را، تعیین کنید.

Settings → Privacy → Photos

اما این آموزش یک قدم جلوتر می‌رود و والدین را قادر می‌سازد تا اعمال نفوذ بیشتری در کنترل حریم خصوصی برای تصاویر و ویدیوها داشته باشند. با انجام مراحل زیر می‌توانید دسترسی برنامه‌های خاص را محدود کنید و برای فعال کردن دوباره آن نیاز به پسورد Restrictions (محدودیت‌ها) است و دیگر کودکان دوباره نمی‌توانند آن را فعال کنند.

چگونه اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها را محدود کنیم؟

1- به مسیر مقابل مراجعه کنید: Settings → General → Restrictions

2- در صورت درخواست رمز عبور آن را وارد کنید.

enter-passcode-enable-restrictions

اگر در گذشته از Restrictions استفاده نکرده‌اید، بر روی Enable Restrictions در بالای صفحه تپ کنید. سپس یک رمز عبور برای فعال و یا غیر فعال کردن محدودیت‌ها تعریف کنید.

نکته: رمز عبور Restrictions باید با رمز عبور اصلی دستگاه متفاوت باشد. اگر شما این رمز عبور را فراموش کنید دیگر قادر به هیچ تغییری در تنظیمات محدودیت‌ها نیستید. برای ریست کردن این رمز عبور باید دستگاه خود را ریستور کنید.

3- تا نیمه‌ی صفحه به پایین بیایید و بر روی Photos، زیر شاخه Privacy تپ کنید.

4- شما باید لیستی از برنامه‌های نصب شده که به تصاویر و فیلم‌های شما دسترسی دارند مشاهده کنید. با سوئیچی که در مقابل هر برنامه قرار داده شده می‌توانید محدودیت را اعمال و یا غیر فعال کنید.

نکته: تغییرات شما در مسیر زیر نیز اعمال می‌شوند.

Settings → Privacy → Photos

5- در آخر روی گزینه Don’t Allow Changes در بالای صفحه تپ کنید.

iOS-9-Restrictions-Photos-iPhone-screenshot-004

6- به منوی اصلی تنظیمات یا هوم اسکرین باز گردید.

تاثیرات فعال کردن محدودیت‌ها برای تصاویر و فیلم‌ها

انتخاب گزینه Don’t Allow Changes در مرحله پنجم بسیار مهم است.

این گزینه باعث می‌شود که تنظیمات در مسیر Settings → Privacy → Photos قابل تغییر نباشد. مگر Restrictions را برای Photos غیر فعال کنید. همچنین هر برنامه‌ی جدید که نصب شود اجازه‌ی دسترسی به تصاویر و ویدیوها را نخواهد داشت.

به طور مثال در تصویر زیر برای مسنجر فیسبوک محدودیت اعمال شده و گزینه Don’t Allow Changes نیز انتخاب گردیده است.

iOS-9-Restrictions-Photos-iPhone-screenshot-003

حال دستگاه اعلام می‌کند که برای دسترسی به تصاویر در مسنجر به تنظیمات مراجعه کنید. اما زمانی که روی Open Settings تپ کنید، گزینه‌ی مربوط به تصاویر غیر فعال است.

منبع: idownloadblog