ثبت طرح جدید اپل برای مک بوکهای اینده

دیگر رقابت اشکار میان قدرتهای نرم افزاری و سخت افزاری گوگل، اپل و ماکروسافت بر همگان اشکار شده ، به گونه ای که شما در کنفرانس ماکروسافت شاهد مقایسه محصولات جدید این شرکت با مک بوک های اپل هستید.البته این رقابت دنیا تکنولوژی و صنعت را رو به جلو برده و در نهایت این مردم هستند که با بازار امدن وسایل جدید و کاربردی سود نهایی را خواهند برد.

در همین رابطه طی روزهای اخیر شاهد ثبت پتنت (طرح های اولیه) ایفون و کیبرد های مجهز به فورس تاچ بودیم. حالا در اخبار امروز تصویری احتمالی از مک بوکهای اینده شرکت اپل به بیرون درز کرده که ظاهرا شباهت بسیار زیاد به محصول جدید شرکت ماکروسافت یعنی Surface Book دارد.

xxl_Apple convertible patent-970-80

اگر احیانا در جریان اخبار نیستید ماکروسافت در کنفرانس اکتبر امسال محصولی ۲ گانه (تبلت-لپ تاپ) با نام سورفیس بوک معرفی کرد که علاوه بر امکانات یک تبلت (مانند صفحه ی بزرگ و لمسی) دارای یک پایه یا اصطلاحا Dock بوده که خود دارای کیبرد و سخت افزار جداگانه است و صفحه ی نمایش بروی ان سوار شده و شما میتوانید همانند یک لپ ان را باز و بسته و استفاده کنید.

اکنون برسیم به موضوع خبر , طرح لو رفته همانند Surface Book دارای یک پایه و یک صفحه ی نمایش لمسی قابل جدا شدن است اما تفاوت عمده ایی میان این دو طرح وجود که این دو را از هم متمایز می سازد: ۱-اینکه بنابر گزارش و مشاهدات شبکه خبری CNN از این نقشه ی اولیه ، تمامی عناصر سخت افزاری دستگاه بر خلاف سورفیس بوک کاملا در بخش Dock قرار گرفته است و ۲-نوع و نحوه ی اتصال سخت افزاری میان پایه و صفحه ی نمایش به طوریست که صفحه ی نمایش به شکل وایرلس با سخت افزار قرار گرفته شده در پایه ارتباط داشته باشد!!

در هر صورت این یک طرح ابتدایی بوده و مشخص نیست که محصول نهایی تا چه حد شبیه این طرح مفهومی خواهد بود ، اما این را میدانیم که قطعا شرکت اپل ایده های زیادی برای دمیدن روح تازه به سری مک بوک در سر می پروراند.