تیم Pangu به عرضه ی ورژن های جدید جیلبریک ادامه خواهد داد

همانطور که در جریان هستید تیم Pangu ابزار جیلبریک iOS 7.1 و iOS 7.1.1 را برای سیستم عامل مک دیروز منتشر کرد و همانطور که مستحضر هستید در ورژن اولیه این تیم از حفره ی کشف شده توسط استفان اسر هکر معروف برای عرضه ی جیلبریک خود استفاده کرد که در نسخه ی جدید این حفره را با حفره ی جدید جایگزین ساخته است.

این عمل تیم Pangu انتقاد های زیادی در جامعه ی جیلبریک و همچنین در بین کاربران داشته است زیرا اکثریت معتقد هستند با توجه به اینکه iOS8 حدود 2 ماه دیگر عرضه خواهد شد عوض کردن حفره ی مورد استفاده در جیلبریک توسط این تیم فقط باعث لو رفتن بیشتر حفره ها می شود و با بستن این حفره ها توسط اپل احتمال جیلبریک نسخه ی نهایی iOS8 کمتر می شود.

اما به نظر می رسد هکر های تیم Pangu به این انتقادات بی اعتنایی کرده اند و برای آن اهمیتی قائل نشده اند. این تیم در جواب یکی از کاربران وبسایت Reddit نوشته است:

عرضه ی ابزار Pangu نشان داد که ما می توانیم از هر حفره ای برای جیلبریک استفاده کنیم.اصطلاح “هدر دادن” در ذهن ما جایگاهی ندارد.ما تمام تلاشمان را برای عرضه ی یک جیلبریک کامل خواهیم کرد. این اولین جیلبریک ما است اما آخرین آن نخواهد بود.

 

نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما اعمال این گروه به ضرر جامعه ی جیلبریک است؟ آیا این گروه با به اصطلاح سوزاندن حفره های مختلف جیلبریک سعی در انحصاری کردن جیلبریک برای تیم خود را دارند؟