تکنولوژی جدید تاچ آی‌دی و تشخیص چهره برای آیفون

تحلیلگر شناخته شده، مینگ-چی کو، جزئیات جالبی را در رابطه با آیفون سال 2017 و یا آیفون‌های آینده اپل منتشر کرده است. بر اساس گزارش تحقیقاتی وی، اپل بر روی تاچ آی‌دی برای سازگاری با دستگاهی بدون حاشیه صفحه نمایش کار می‌کند. حسگر اثر انگشت بر خلاف گزارش‌های قبلی زیر شیشه صفحه نمایش قرار نمی‌گیرد و در زیر پنل صفحه نمایش تعبیه می‌گردد. گفته می‌شود این فناوری در مراحل اولیه توسعه می‌باشد و همچنین نیاز است که پنل‌های OLED برای این سنسور تغییر کنند.

او در گزارش خود به استفاده از صفحه نمایش OLED انعطاف پذیر اشاره کرده است. کو ادعا می‌کند که اپل یک ساختار فلزی زیر سنسور لمسی تعبیه می‌کند که پنل از استفاده طولانی مدت از لمس سه بعدی آسیب نبیند.

این تحلیلگر در ادامه گزارش خود گفته که اپل می‌خواهد یک سیستم تشخیص چهره را جایگزین سنسور اثر انگشت کند. در ابتدا از هر دو استفاده می‌شود تا چالش‌ها و موانع احتمالی به طور کامل برطرف شوند. کو معتقد است که این سیستم باعث یک تغییر اساسی در امنیت بیومتریک تلفن‌های هوشمند خواهد شد، چیزی که اسکنر عنبیه نتواسنت آن را رقم بزند.

با اینکه مینگ-چی کو، سابقه خوبی در پیش بینی‌ دارد اما همه‌ی آن‌ها به واقعیت بدل نمی‌شوند. با نزدیک شدن به زمان معرفی نسل بعدی آیفون، شایعات را می‌توان با دیدگاه مثبت‌تری قبول کرد.