توییک Convergance؛ جایگزینی قدرتمند و زیبا برای لاک‌اسکرین آی‌اواس

اگر به دنبال جایگزینی برای لاک‌اسکرین دستگاه اپلی خود هستید که علاوه بر ظاهر زیبا امکانات مختلفی نیز برای استفاده داشته باشد، توییک Convergance می‌تواند بسیار نزدیک به آن چه به دنبالش هستید باشد. Convergance لاک اسکرین دستگاهتان را به کلی تغییر می‌دهد. می‌توانید به روشی جدید دستگاهتان را آنلاک کنید، نوتیفیکشن‌های مختلف دریافتی را مشاهده و مدیریت کنید، به اطلاعات مختلف از طریق ویجت‌های متعدد دست پیدا کنید و تاگل‌های مختلفی را از لاک‌اسکرین فعال و غیرفعال کنید.

20140428-133049.jpg

زمانی که نوتیفیکشن جدیدی دریافت می‌کنید، Convergance مشابه توییک Priority Hub عمل کرده و نوتیفیکشن اپلیکیشن‌های متعدد را از همدیگر جدا و دسته‌بندی می‌کند. سپس با تپ‌کردن بر روی آیکون هر یک از اپلیکیشن‌ها، لیست نوتیفیکشن‌های آن برایتان نمایش داده می‌شود. این امکان را خواهید داشت که نوتیفیکشن‌های تنها یک اپلیکیشن را پاک کنید.

تاگل‌های مختلفی در توییک ارائه می‌شوند که عبارتند از: Airplane Mode، وای‌فای، Location Services، بلوتوث، Do Not Disturb، قفل خودکار و تنظیم روشنایی صفحه. این تاگل‌ها از طریق زبانه‌ای که به سمت چپ و پایین لاک اسکرین اضافه می‌شود قابل دستیابی هستند.

20140428-133113.jpg

علاوه بر بازطراحی کامل لاک‌اسکرین و امکانات متعدد ذکر شده، امکانات اساسی که توسط توییک ارائه می‌شوند را در چهار دسته‌ی کلی می‌توان جای داد: ویجت‌ها، تم‌ها، پشتیبانی از HTML و API برای برنامه‌نویسان.

ویجت‌ها این امکان را می‌دهند که اطلاعات دلخواهتان را به قسمت لاک‌اسکرین دستگاه اضافه کنید. در حالت پیشفرض نیز ویجت‌های مختلفی برای استفاده وجود دارند، از قبیل ویجت RSS ریدر که می‌تواند روی سایت مورد نظرتان ست شود، ویجت تقویم که لیست رویدادهای آینده را نشان می‌دهد، و ویجت آب و هوا که وضعیت هوای هفته‌ی پیش رو را نمایش می‌دهد. روند ساخت ویجت برای Convergance در جریان است و گزینه‌های جدید در فروشگاه سیدیا عرضه می‌شوند. نمایش یا عدم نمایش ویجت‌ها از طریق تنظیمات توییک در ستینگز دستگاه قابل مشخص‌کردن است.

20140428-133109.jpg

قابلیت تم‌بندی این امکان را می‌دهد که بتوانید نمای کلی دلخواهی برای لاک‌اسکرین تعیین کنید. Convergance به طور پیشفرض به همراه چهار تم مختلف Charcoal, Conceptual, Default و Thin عرضه می‌شود که می‌توانید هر یک از آن‌ها را از بخش تنظیمات توییک انتخاب و استفاده کنید.
البته تم‌های قابل استفاده محدود به این چهار تم نیستند و به مدد امکان تعبیه شده‌ای، امکان اضافه‌کردن تم‌های دیگری نیز که برای توییک ساخته می‌شوند وجود دارد.

20140428-133053.jpg

20140428-133057.jpg

20140428-133104.jpg

به گفته‌ی سازنده‌ی توییک، به کمک پشتیبانی از HTML تعبیه شده در Convergance می‌توانید از توییک‌های مختلف GroovyLock، LockHTML یا Cydget بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. API مخصوصی نیز از سوی سازنده‌ی توییک برای سایر برنامه‌نویسان عرضه شده است که پتانسیل بالایی برای توییک جهت قدرت و توسعه‌یافتن هر چه بیشتر فراهم می‌کند. به وسیله‌ی این بسته هر کسی که از دانش فنی کافی برخوردار باشد می‌تواند ویجت‌های متنوعی برای این توییک بسازد.

بسیاری از عملکردها و امکانات ذکرشده از قسمت تنطیمات توییک قابل سفارشی‌سازی و تغییر هستند و امکانات مفصلی در این بخش برای تغییر نحوه‌ی عمل توییک تعبیه شده است. تمامی تنظیماتی که از این بخش انجام می‌دهید به صورت آنی و بدون نیاز به ری‌اسپرینگ اعمال می‌شوند.

Convergance به طور کامل با دستگاه‌های دارای پردازنده‌ی ۶۴ بیتی و سیستم عامل آی‌اواس ۷ سازگار است. البته هنوز پشتیبانی از آیپد به این توییک اضافه نشده است و تنها بر روی آیفون و آیپاد می‌توانید از آن بهره ببرید.

Convergance را می‌توانید به صورت اورجینال از فروشگاه لایسنس های سیدیا اپل اپس خریداری کنید . ( کلیک کنید )

همچنین نسخه‌ی کرک‌شده‌ی توییک نیز از سورس اختصاصی اپل اپس با آدرس http://appleapps.ir/repo اضافه شد و به رایگان قادر به نصب آن هستید.