توییک کاربردی AboutUDID؛ دسترسی به سریال UDID دستگاه از طریق Settings

اگر از کاربرانی هستید که سراغ اپلیکیشن‌ها و نسخه‌های آزمایشی آی‌اواس می‌روید اهمیت سریال UDID را می‌دانید. این سریال کدی ۴۰ کاراکتری است که با ثبت‌شدن در یک اکانت دولوپر، به دستگاهتان قابلیت پذیرش محصولات آزمایشی را می‌دهد. برای دسترسی به این سریال نیاز است که دستگاهتان را به کامپیوتر وصل کرده و در اپلیکیشن آیتونز بر روی سریال نامبر دستگاه کلیک کنید تا UDID نمایش داده شود. اما اگر دستگاهتان جیلبریک شده باشد دسترسی به این کد به لطف توییک جدید AboutUDID از این ساده‌تر می‌تواند انجام گیرد.

پس از نصب‌کردن AboutUDID کادر جدیدی به جمع کادرهای موجود در بخش Settings > General > About تحت عنوان UDID اضافه می‌شود (تصویر ابتدای پست). در مقابل این عبارت سریال مذکور قابل مشاهده است و حتی امکان کپی‌کردن و استفاده از آن در سایر جاهای سیستم عامل نیز وجود دارد. به این ترتیب دیگر بی‌نیاز از کامپیوتر و نرم‌افزار آیتونز خواهید شد و به اشتراک‌گذاری سریال نیز به سادگی ممکن خواهد بود.

پس از نصب‌شدن AboutUDID بخشی برای تنظیمات آن نخواهید یافت. عملکرد توییک ساده و سرراست است و هدف آن پرکردن یکی از خلأهایی است که تست‌کنندگان محصولات بتا همواره احساسش می‌کنند. AboutUDID را می‌توانید به رایگان از سورس بیگ‌باس دانلود و نصب کنید.