توییک رفع‌کننده‌ی مشکلات وای‌فای آی‌اواس ۸ – ۸.۱ در راه سیدیا

چندی پیش اپل نسخه‌ی ۸.۱.۱ سیستم عامل آی‌اواس را عرضه کرد. نسخه‌ای که رفع‌کننده‌ی باگ‌های مختلف و ارمغان‌آورنده‌ی پایداری بیشتری بر روی پلتفرم موبایلی این شرکت بود. یکی از مشکلاتی که کاربران را پس از آپدیت به آی‌اواس ۸ به کرات آزار می‌داد مشکلات ناشی از اتصال وای‌فای و یا پایین‌بودن سرعت آن بود. اینطور که به نظر می‌رسد آپدیت ۸.۱.۱ این مشکل را نیز حل کرده است.

 

همانطور که می‌دانید نسخه‌ی ۸.۱.۱ آی‌اواس قابل جیلبریک‌کردن نیست. از این رو کاربران آی‌دیوایس‌های جیلبریک‌نشده از بهبودهای این نسخه نیز بی‌بهره مانده‌اند. ولی تمامی تغییرات و بهبودهای این نسخه در یک سو، و رفع‌شدن مشکلات وای‌فای در سوی دیگر. اگر به سرتان زده بود که برای رفع‌شدن مشکلات وای‌فای دستگاه جیلبریک‌شده‌ی مجهز به آی‌آواس ۸.۱ خود به نسخه‌ی ۸.۱.۱ ریستور کنید نیاز نیست دست به کار شوید. اینطور که پیداست توییک رفع‌کننده‌ی این مشکل به زودی در سیدیا عرضه خواهد شد.

 

Mario Ciabarra توسعه‌دهنده‌ی توییک‌های معروف و معتبری نظیر MyWi، IntelliScreen و Messages+ در توییت جدیدش اعلام کرده است که در حال کار برای عرضه‌ی پکیجی برای رفع مشکلات وای‌فای آی‌اواس ۸.۱ در سیدیاست. البته این شخص اشاره کرده است که شاید این پکیج یک رفع اشکال موقتی بوده و برای ریشه‌کن‌کردن مشکل نیاز به پچ‌کردن کرنل سیستم عامل باشد.

 

این پکیج به طور رایگان در سیدیا عرضه خواهد شد. هر چند باید صبر کرد و دید که نتیجه‌ی نصب آن چه خواهد شد، اما ذات خود کار یکی از دلایلی است که باعث می‌شود به جیلبریک علاقه‌مند شویم. با جیلبریک‌کردن سیستم عامل و بازشدن دسترسی به فایل‌های سیستمی هر کسی که دانش فنی کافی داشته باشد می‌تواند دست به کار شده و یک مشکل از مشکلات عدیده‌ی احتمالی موجود در هر نسخه‌ی آی‌اواس کمتر کند؛ حتی در برخی اوقات پیش از آن که اپل در این زمینه دست به کار شود.