توییک جدید Cylinder به سیدیا آمد

توییک جدید Cylinder که توییکی الهام‌یافته از Barrel است در سورس بیگ‌باس عرضه شد. Cylinder به شما امکان می‌دهد که افکت‌های انیمیشنی مختلفی را به هوم‌اسکرین آیفونتان اضافه کنید.

یکی از نقاط قوت Cylinder در قابلیتی است که به کاربر این امکان را می‌دهد که با استفاده از اسکریپت‌های Lua ، جلوه‌های انیمیشنی دلخواه خود را بسازد. Cylinder عمیق‌تر از آن چیزی است که در نگاه اول ممکن است به نظر بیاید.

پس از نصب توییک تنظیمات آن به Settings گوشی اضافه می‌شود. در قسمت تنظیمات یک گزینه برای فعال و غیرفعال‌کردن توییک و گزینه‌ای دیگر برای انتخاب رندم انیمیشن‌ها می‌بینید. دو گزینه‌ی دیگر نیز تحت عنوان Effects و Formulas وجود دارند.

20140331-144531.jpg

در بخش Effects خواهید توانست افکت‌های متنوعی را که توسط توسعه‌دهندگان مختلفی ساخته شده‌اند انتخاب و استفاده کنید. اما جذابیت Cylinder نه تنها در امکان لایه‌بندی افکت‌های مختلف بر روی همدیگر، بلکه در امکان ذخیره‌ی مجموعه‌های مختلفی از آن‌ها به وسیله‌ی قابلیتی به نام فرمول است. فرمول‌ها یک راه تبیین‌شده در توییک برای حفظ ترتیب افکت‌های مختلف انتخاب‌شده هستند. در واقع یک فرمول را می‌توان مجموعه‌ای از افکت‌های دلخواه نامید.

یک فرمول با انتخاب تعدادی از افکت‌ها، رفتن به بخش Formulas و انتخاب ساخت فرمول جدید ساخته می‌شود. پس از این کار می‌توانید در هر زمان دلخواه، از طریق فعال‌کردن این فرمول افکت‌های آن را فعال کنید. به این طریق می‌توانید فرمول‌های متنوعی بسازید و با فعال‌کردن هر کدام افکت‌های داخل آن مجموعه را فعال سازید.

20140331-144525.jpg

این توییک یکی از بهترین توییک‌های سال ۲۰۱۴ است و نکته‌ی خوب دیگر در مورد آن رایگان بودنش است. اگر می‌خواهید Cylinder را امتحان کنید، می‌توانید آن را از سورس بیگ‌باس دریافت و نصب کنید.