توییک جدید Aslock؛ تعیین عملکردهای مختلف برای سوایپ فراخوانی اسپاتلایت

Aslock نام توییک جالب و جدیدی است که ایده‌ای که شاید بعضی از شما نیز در ذهن داشتید را به عمل می‌کشاند. توسط این توییک علاوه بر امکان فراخوانی اسپاتلایت به روش معمول سوایپ به پایین در هوم اسکرین، می‌توانید عملکردهای جدیدی را نیز به این سوایپ اختصاص دهید. عملکردهایی نظیر فراخوانی اپ سوئیچر یا لاک‌کردن دستگاه.

عملکرد توییک به گونه‌ای است که سعی در توضیح آن به نوشتار کمی دشوار است. بنابراین بهتر است برای آشنایی بیشتر با Aslock و طرز کار آن ابتدا ویدیوی زیر را مشاهده کنید:

پس از نصب Aslock نیاز است به تنظیمات توییک در Settings دستگاه بروید تا بتوانید طرز کار آن را شخصی ‌سازی کنید. در این بخش گزینه‌ای برای فعال / غیرفعال کردن امکان لاک‌کردن دستگاه با سوایپ، اسلایدری برای تنظیم میزان حساسیت به سوایپ و یا تنطیم جهت اجرای آنی عملیات به محض سوایپ به پایین، و گزینه‌ای برای تنظیم نمایش یا عدم نمایش سرچ اسپاتلایت خواهید دید.

20140705-152830-55710312.jpg

تمامی این گزینه‌ها را می‌توانید تک به تک فعال یا غیرفعال کنید و حاصل عمل آن‌ها به صورت ترکیبی را مشاهده کنید. توسط Aslock می‌توانید از قابلیت سرچ اسپاتلایت استفاده کنید و در کنار آن دو عملکرد اضافی نیز داشته باشید، اما باید این نکته را نیز ذکر کرد که با وجود این تفاسیر مفیدبودن یا نبودن توییک در عمل جای فکر دارد.

اگر از افرادی هستید که دکمه‌ی هوم یا پاور دستگاهشان مورد پیدا کرده است یا اصلاً تمایل دارید کمتر از این دو دکمه‌ی سخت افزاری استفاده کنید، توییک Aslock می‌تواند برایتان مفید باشد. اما اگر خارج از این دسته باشید کاری که توییک برایتان می‌کند شاید تنها افزودن بر میزان پیچیدگی کار با دستگاهتان باشد.

Aslock به قیمت ۰.۹۹ دلار از سورس بیگ‌باس قابل خریداری است. نسخه‌ی کرک‌شده‌ی این توییک نیز پس از عرضه از سورس اختصاصی اپل اپس قابل دریافت و نصب خواهد بود.