تولید کیس برای تبلت آیپد پرو؛ پیش از آن که خبری رسمی از عرضه‌ی این وسیله باشد

در شرایط فعلی (و حتی شاید برای همیشه) وجود دستگاه آیپد پرو شایعه‌ای بیش نیست، اما مطابق معمول همیشه قاب‌سازان پیش‌دستی کرده‌اند و قبل از این که هیچ حرف رسمی‌ای در این خصوص از سوی اپل زده شود، اقدام به تولید قاب و کیس‌هایی برای این دستگاه بر اساس اطلاعات منتشرشده در اخبار . شایعات زده‌اند. این قاب‌ها به نوعی حکم بدلی از دستگاه اصلی را دارند و می‌توانند برای مقایسه‌کردن ابعاد وسیله‌ها با یکدیگر و شکل‌دادن به ذهنیتمان از آن‌ها مورد استفاده و استناد قرار گیرند.

 

این کیس را Steve Hemmerstoffer سردبیر ارشد وبسایت NowhereElse به دست آورده و در توضیح نوشته که این کیس از طریق یکی از منابع به شدت مورد اعتماد به دستش رسیده است. از خود کیس اطلاعات هیجان‌انگیز و خاصی استخراج نمی‌شود. جز این که می‌بینیم واقعاً با چه دستگاه بزرگی طرف هستیم و با توجه به گفته‌ی استیو عرضه‌ی چنین وسیله‌ای چقدر محتمل می‌تواند باشد. در زیر می‌توانید ابعاد وسیله را با ابعاد آیپد ایر مقایسه کنید. آیپد ایری که در تصویر زیر بیشتر شبیه به آیپد مینی به چشم می‌آید.

 

iPad-Pro-Plus-VS-iPad-Air-2

 

همانطور که بر روی کیس اشاره‌شده نیز مشاهده می‌شود، جایگیری دوربین تبلت، محل دکمه‌های کنترل صدا، جک هدفون و محل اتصال کابل لایتنینگ دقیقاً شبیه به همان چیزی است که بر روی آیپدهای پیشین دیده‌ایم. در پست منتشرشده در وبسایت NowhereElse آمده که حتی ابعاد دکمه‌ها نیز دقیقاً یکسان با ابعاد دکمه‌های آیپد قبلی است.

 

اپل طبق سنت هر ساله‌اش خط تولید آیپد را در فصل پاییز به روز می‌کند. از این رو اگر آیپد پرو محصولی فراتر از شایعه باشد این انتظار می‌رود که شاهد معرفی آن در پاییز امسال باشیم. با در نظر گرفتن این احتمال که تغییرات کمی در خط تولید آیفون و آیپدهای فعلی داده شود، آیپد پرو می‌تواند دستگاه هیجان‌انگیز سال ۲۰۱۵ اپل باشد. البته اگر بتوان به آن لقب هیجان‌انگیز را نسبت داد.