تماشا کنید: مقایسه‌ی قدرت عملکرد اسکنر اثر انگشت گلکسی اس ۶ با آیفون ۶

سامسونگ در ساخت پرچمداران اخیر خود توجه ویژه‌ای به سنسور شناسایی اثر انگشت داشته و این چیپ را با تغییراتی جدید کاربردی‌تر از قبل کرده است. در این گوشی‌های جدید دیگر نیاز به کشیدن انگشت بر روی سنسور جهت انجام اسکن نیست و کاربران همانند آن چه بر روی آیفون ۵ اس به بعد دیده‌ایم کافی است انگشت خود را بر روی سنسور قرار دهند تا شناسایی انجام گیرد. با انجام‌شدن این تغییرات و بهبودها، کاربران کنجکاو می‌شوند بدانند که آیا این سنسور به مرحله‌ای از تکامل رسیده که توان مقابله با تاچ آی‌دی آیفون را داشته باشد؟ این موضوعی است که در یکی از ویدیوهای منتشرشده‌ی اخیر مورد بررسی قرار گرفته است.

 

تجربه‌ی کار با سنسور شناسایی اثر انگشت از سوی بسیاری از کاربران سامسونگ گلکسی اس فایو ناامید کننده ارزیابی شده و کندی و صحت عملکرد پایین سنسور، آن را از کاربرد عملی ساقط کرده است. این سنسور اگر چه برای مدل‌های گلکسی نوت ۴ و گلکسی نوت اج آپدیت شده، ولی مشکل بزرگ نیاز به سوایپ جهت شناسایی اثر انگشت همچنان پابرجاست. البته مشکل سوایپ‌کردن بخاطر نفس عمل سوایپ‌کردن نیست. بلکه نحوه‌ی سوایپ نیز بسیار مهم است و تا زمانی که انگشت را به طور کامل در راستای عمودی دستگاه از روی سنسور عبور ندهید چراغ سبزی از گوشیتان نخواهید دید.

 

همانطور که اشاره شد روند فوق در گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج عوض شده است. سرویس PhoneArena در وصف تغییرات جدید از لفظ شباهت بالا به شیوه‌ی موجود بر روی آی‌اواس استفاده کرده است. حتی پروسه‌ی شناساندن اثر انگشت به دستگاه نیز تا حد زیادی شبیه به شیوه‌ی موجود بر روی آی‌اواس شده است؛ انیمیشنی برایتان نمایش داده می‌شود و با راهنمایی و تذکر این که انگشتتان را از زوایای مختلف بر روی سنسور قرار دهید شما را تا پایان روند شناساندن یاری می‌کند.

 

به هر حال نتیجه‌ی مقایسه‌ی این عملکرد با تاچ آی‌دی آیفون ۶ چیست؟ PhoneArena می‌گوید که اگر چه گلکسی اس ۶ در هنگام شناسایی اندکی کندتر از آیفون ۶ عمل می‌کند، اما صحت عملکرد آن به گونه‌ای است که رضایتی نزدیک به تجربه‌ی کار با تاچ آی‌دی به دست می‌دهد. به طوری که در استفاده‌های معمول هیچ تفاوتی بین عملکرد آن‌ها مشاهده نخواهید کرد.

 

ویدیوی این بررسی را می‌توانید به طور کامل در زیر تماشا کرده و یا از طریق این لینک به طور مستقیم دانلود کنید.