تلاش‌های موفقیت‌آمیز گوگل برای هماهنگی بیشتر Android Wear و آیفون

در اسفند ماه گذشته خبر از وجود کدهای مرتبط با سیستم عامل آی او اس در درAndroid Wear داده شد و این قضیه نشان از این داشت که گوگل در حال طراحی یک پلتفرم پوشیدنی است تا از تماس های اسمارت‌فون‌های اپل پشتیبانی کند.

 

حالا براساس گزارشی که توسط Verge منتشر شده است گوگل بسیار به موفقیت نزدیک شده است تا بتواند کاری کند که ساعت های دارای پلتفرم Android Wear با گوشی آیفون نیز کار کند. این گزارش به یکی از منبع های نزدیک به این قضیه استناد می کند و ادعا می کند که گوگل مراحل پایانی طراحی پلتفرم پوشیدنی خود را طی می کند و قرار است این محصول از تولیدات اپل پشتیبانی کند. هم اکنون هم Android Wear از طریق اپلیکیشن مورد نظر خود روی آیفون ها می تواند کارهایی مانند مدیریت نوتیفیکیشن های گوشی را انجام دهد. در تصویر ابتدای پست می توانید یک ساعت LG G Watch R (که از android wear استفاده میکند) را مشاهده کنید که یک پیغام برای دریافت تماس فیس تایم را نشان میدهد.

 

مدیر تولید Android Wear، با نام Jeff Chang  در گذشته به این نکته اشاره کرده بود که اتصال Android Wear به دیگر سیستم عامل ها موجود از جمله iOS کاملا ممکن است و این گروه تمام تلاش خود را خواهد کرد تا حداکثر افراد ممکن بتوانند از این پلتفرم استفاده کنند و شرکت گوگل در تحقق این امر بسیار جدی است.
“ما همیشه می خواهیم بیشتر افراد ممکن از تجربه کار با ما لذت ببرند، پس ما در فعال کردن گزینه هایی که مردم بیشتری را قادر به استفاده از Android Wear می کند بسیار مشتاق و مصر هستیم.”
اگر Android Wear بتواند از آیفون ها هم پشتیبانی کند می تواند خود را به عنوان رقیب بسیار جدی ای برای اپل واچ (ساعت مخصوص گوشی های هوشمند اپل) معرفی کند. پیش فروش اپل واچ نیز از امروز آغاز شده است. Android Wear می تواند علاوه بر آیفون ها از گوشی های دیگر نیز پشتیبانی کند و این یک مزیت جدی برای این پلتفرم پوشیدنی است و به احتمال زیاد در مورد قیمت و کارآیی هایی که Android Wear خواهد داشت مقایسه های بسیاری بین این دو ساعت انجام خواهد شد.