تغییر موضع اپل، نسخه جدیدی از iOS 9.2.1 برای حل Error 53

اپل نسخه‌ی جدیدی از iOS 9.2.1 را برای ریستور دستگاه‌هایی که با نمایش Error 53 بریک شده بودند، ارائه کرد. اخیراً برخی از کاربران که آیفون‌های خود را توسط تعمیرکاران شخص ثالث تعمیر کرده بودند با پیغام خطای 53 روبرو می‌شدند و دستگاه آنان از کار می‌افتاد.

ابتدا اپل در واکنش به این مسئله گفت که این یک روش برای حفظ امنیت است. مواردی که مربوط به تعمیر تاچ‌ آی‌دی باشند و توسط افراد غیر مجاز صورت گیرد باعث بروز Error 53 می‌گردد. زمانی که iOS را به روزرسانی می‌کنید، سیستم عامل به چک کردن قطعات می‌پردازد و در صورت یافتن قطعه‌ی غیر مجاز دستگاه را از کار می‌اندازد.

در ادامه یکی از موسسه‌های حقوقی برای شکایت از اپل اعلام آمادگی کرد، و پس از چند روز این کار را انجام داد و درخواست غرامت 5 میلیون دلار را از اپل کرد. اپل که در ابتدا گفته بود این کار را برای امنیت انجام داده، حال تغییر موضعی 180 درجه‌ای داشته است!

این به روزرسانی برای دانلود از طریق آیتونز برای مک و PC در دسترس است. این کمپانی تاکید کرده که این مشکل برای اینکه مشتریان را درگیر کند طراحی نشده بود! همچنین گفته کسانی که هزینه‌ای برای جایگزینی یک آیفون جدید با آیفون خارج از گارانتی شده خود پرداخت کردند با AppleCare برای دریافت پول خود تماس بگیرند.

برخی از دستگاه‌های کاربران پس از تلاش برای به روزرسانی و یا ریستور با پیغام ‘Connect to iTunes’ مواجه می‌شدند. این مشکل با عنوان Error 53 در آیتونز نمایش داده می‌شد و برای یک تست امنیت دستگاه طراحی گردیده است. این تست برای تایید اینکه تاچ آی‌دی درست کار می‌کند یا خیر، آن هم قبل از خروج از کارخانه طراحی شده است.

امروز اپل یک به روزرسانی جدید را ارائه داده است و کاربرانی که با این پیغام خطا مواجه شده‌اند، می‌توانند دستگاه خود را با استفاده از آیتونز بر روی مک و یا PC ریستور کنند.

ما برای تمامی مشکلات پیش آمده معذرت خواهی می‌کنیم، این یک آزمایش برای درون کارخانه بوده است و قرار نبوده که مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد. کسانی که برای جایگزینی آیفون خارج از گارانتی شده‌ی خود با یک آیفون جدید هزینه‌ای را پرداخت کرده‌اند با AppleCare برای دریافت هزینه‌ی خود تماس بگیرند. اپل