تغییر صفحه اصلی سایت اپل برای گرامیداشت دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور

دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بود. او برای برچیده شدن تبعیض نژادی تلاش‌های بسیاری انجام داد و جایزه مرد سال و صلح نوبل را به دست آورد. مارتین لوتر همچنین نشان افتخار آزادی رئیس جمهوری آمریکا، که بالاترین جایزه مدنی در این کشور است را به دست آورد. وی درچهار آوریل 1968 ترور شد.

برای گرامیداشت لوتر سومین دوشنبه ماه ژانویه را روز او نامیده‌اند که تقریباً مصادف با تولدش می‌باشد. کمپانی اپل نیز همانند سال‌های اخیر در صفحه اصلی سایت خود تصویری از مارتین لوتر و یک جمله از او قرار داد.

خود را متعهد به مبارزه شرافتمندانه برای حقوق برابر بدانید. شما می‌توانید یک فرد بهتر از خود بسازید، یک ملت بهتر از کشور خودتان، و جهانی بهتر برای زندگی. دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور

این جمله‌ای است که بر روی عکس مارتین لوتر در وب سایت اپل درج شده است. تیم کوک، مدیر عامل اپل نیز، در روز مارتین لوتر توییتی را فرستاده و گفته این کمپانی همچنان برای رسیدن به عدالت و برابری تلاش می‌کند.

اپل در سال 2015 برای گرامیداشت روز تولد ما‌رتین لو‌‌تر، به بسیاری از کارکنان خود مرخصی داد و اگر کسی به صورت داوطلبانه کار می‌کرد، به ازای هر ساعت، 50 دلار به یک موسسه خیریه کمک می‌نمود.