تصاویر منتسب جدید به آیپد مینی ۴ از طراحی بدنه به سبک آیپد ایر ۲ خبر می‌دهند

سال گذشته معرفی دستگاه آیپد مینی نسل سوم را به همراه آیپد ایر نسل ۲ شاهد بودیم. اگر چه بر روی آیپد ایر ۲ اپل همچنان به روند رو به پیشرفت خود در زمینه‌های مختلفی نظیر فناوری صفحه نمایش، قدرت پردازش محاسباتی و گرافیکی، کم‌ترکردن ضخامت و بهبود پارامترهای مختلفی که برای کمپانی و کاربران اهمیت دارند ادامه داده بود، اما آیپد مینی نسل ۳ در مقایسه با این تبلت از جنبه‌های مختلفی عقب می‌ماند و آن را در یک جمله می‌شد آیپد مینی نسل دویی دانست که سنسور تاچ آی‌دی به آن اضافه شده است.

 

در وضعیتی که تبلت آیپد مینی ۳ محصول چندان دندان‌گیری نبود، انتشار شایعاتی در خصوص آیپد مینی نسل ۴ بسیار می‌تواند به مذاق کاربران خوش بیاید و آن‌ها در خصوص محصولی که اپل در آینده معرفی خواهد کرد هیجان‌زده کند. در همین خصوص در یک ویدیوی منتشرشده‌ی جدید از سوی سرویس خبری Nowhereelse.fr یک پنل بسیار شبیه به پنل پشتی تبلت آیپد ایر ۲ می‌بینیم که گفته می‌شود متعلق به آیپد مینی ۴ است. در توضیحات این ویدیو از زبان وبسایت آمده است که فعلاً با یک نمونه‌ی اولیه طرف هستیم.

 

image-iPad-mini-4-rear-shell2

 

البته این پنل بسیار شبیه به پنل آخرین نسل از سری آیپد مینی نیز است. اما تغییراتی که سال گذشته اپل در بدنه‌ی آیپد ایر ۲ به وجود آورد بر روی این بدنه نیز به اجرا در آمده است. مواردی نظیر یک ردیفه‌شدن سوراخ‌های اسپیکر در قسمت تحتاتی دستگاه و حذف‌شدن دکمه‌ی میوت از لبه‌ی کناری. از این رو  می‌توان شخصیت پنل را بیشتر به آیپد ایر ۲ نسبت داد.

 

گفته می‌شود که آیپد مینی ۴ (یا هر اسم دیگری که اپل در زمان عرضه به این وسیله اطلاق خواهد کرد) به باریکی تبلت آیپد ایر ۲ خواهد بود. اما طبیعی است که این ویژگی تنها پارامتری نیست که اپل برای آپدیت‌کردن خط تولید آیپد مینی و مشتاق‌کردن کاربران به خرید این محصول در نظر خواهد گرفت. سخت‌افزاری قوی‌تر و صفحه نمایشی با فناوری جدید می‌تواند دوباره دل بسیاری از کاربرانی که از آیپد مینی ناامید شده‌اند را به دست بیاورد.