تصاویر شماتیک آیفون 5SE ، همزاد آیفون 6

دو طرح شماتیک که در گذشته و اخیراً از آیفون 4 اینچی اپل -آیفون 5se- منتشر شده، نشان دهنده‌ی شباهت این دستگاه با آیفون 6 است. این تصاویر توسط Steve Hemmerstoffer (که بیشتر با نام کاربری -@OnLeaks- او در تویتر شناخته شده ) منتشر گردیده است. که ادعا می‌کند از یک منبع ناشناس آن‌ها را دریافت کرده، منبعی که در زنجیره تامین آیفون می‌باشد.

انتظار می‌رود که آیفون 5se در یک رویداد در 15 مارس به همراه آیپد ایر 3 و نسخه‌ی جدیدی از اپل واچ معرفی گردد. آیپد ایر 3 که می‌توان آن را یک نسخه‌ی کوچک آیپد پرو دانست، با صفحه نمایش 9.7 اینچی، تراشه A9X، چهار گیگابایت رم، 4 اسپیکر، و پشتیبانی از اپل پنسل و کیبورد هوشمند عرضه می‌گردد. ساعت جدید نیز شایعه شده که با قابلیت فیس تایم معرفی می‌شود.

طبق گمانه زنی‌ها، آیفون 5se سه روز پس از معرفی به قفسه فروشگاه می‌رسد و پیش فروشی وجود نخواهد داشت. طرح شماتیک جدید نشان می‌دهد که شکل فلش از دایره به بیضی تبدیل شده است. انتظار می‌رود که تراشه A9 در این دستگاه استفاده شود، همان تراشه‌ای که اپل در نسل 6S از آن استفاده کرد. علاوه بر این گفته می‌شود که این دستگاه از NFC و در پی آن از Apple Pay را پشتیبانی می‌کند. در حالی که دستگاه لمس سه بعدی ندارد، اما از قابلیت Live Photos پشتیبانی می‌کند. طبق تصاویر آیفون 5se دارای تاچ آی‌دی است.

در سایز دو طرح نیز تفاوت‌هایی وجود دارد و در دو فاکتور  0.2 م.م با یکدیگر تفاوت دارند. به غیر از تغییر در فلش و تغییر ابعاد بسیار جزئی، تفاوت دیگری در این دو طرح وجود ندارد. لازم به ذکر است که آیفون 6s دارای ابعاد 138.3mm x 67.1mm x 7.1mm می‌باشد.

طرح شماتیک جدید

Newer-version-of-iPhone-5se-prototype.jpg

طرح شماتیک قدیمی

Older-version-of-iPhone-5se-prototype.jpg