تصاویر جدید از آیپد ایر ۲؛ باریک‌تر، مجهز به سنسور تاچ آی‌دی و فاقد سوییچ میوت

در شرایطی که فاصله‌ی چندانی با روز برگزاری کنفرانس بعدی اپل و موعد معرفی محصولات جدید این شرکت نداریم، بار دیگر شاهد انتشار تصاویر جدیدی در وبسایت ویتنامی Tinhte.vn هستیم که به تبلت آیپد ایر ۲ نسبت داده می‌شوند. در این تصاویر بار دیگر این دستگاه را با سنسور تاچ آی‌دی، ضخامت کمتر و بدون سوییچ میوت می‌بینیم.

در این تصاویر می‌توان نمای نزدیک‌تری از سنسور تاچ آی‌دی تعبیه‌شده بر روی این تبلت که دقیقاً مشابه نمونه‌های به کار رفته بر روی دستگاه آیفون است را دید. کاربری که این تصاویر را در فروم گفت و گوی وبسایت مذکور منتشر کرده ادعا کرده است که آیپد ایر ۲ تنها ۷ میلی‌متر ضخامت دارد. این عدد بسیار نزدیک به ضخامت آیفون ۶ به میزان ۶.۹ و ضخامت آیفون ۶ پلاس به ضخامت ۷.۱ میلی‌متر است. حتی طراحی دکمه‌های تغییر میزان صدایی که در این تصاویر مشاهده می‌کنیم نیز تا حد زیادی مشابه با آن چیزی است که بر روی آیفون ۶ دیده‌ایم.

iPad-Air-2-Touch-ID

نکته‌ای که باید در آن تأمل کنیم این است که این نمونه‌ی دستگاه که بخاطر کیفیت ساخت بالای آن نمی‌توان لفظ نمونه ساخت را نیز در توصیف آن به کار برد فاقد دکمه‌ی فعال / غیرفعال‌سازی حالت میوت است. در وبسایت منتشرکننده‌ی تصاویر آمده که حذف‌شدن این دکمه که از آن برای فعال / غیرفعال‌سازی امکان گردش صفحه نمایش نیز می‌توان استفاده کرد را می‌توان در راستای تلاش برای حفظ فضا در اطراف دستگاه تلقی کرد. سوال این است که اگر چنین است، حفظ فضا به چه منظور انجام شده است؟ این دکمه آن‌قدر بلااستفاده بود که بتوان آن را حذف کرد؟

اگر چه پنل جلویی دستگاه کیفیت ساخت بالایی دارد، اما نگاه‌کردن به تصاویر پنل پشت این فکر که همچنان با محصول نهایی طرف نیستیم را تقویت می‌کند. از این رو نمی‌توان در این مقطع به طور کامل قضاوت کرد. شاید اضافه‌شدن دکمه میوت و یا حتی اعمال‌شدن سایر تغییرات در بدنه را تا پیش از نهایی‌شدن طرح و معرفی آن در کنفرانس ۲۴ مهر ماه شاهد باشیم.

iPad-Air-2-Leak-Back-Side

همانطور که اشاره شده کنفرانس بعدی اپل در روز ۲۴ مهر ماه برگزار خواهد شد. کنفرانسی که به احتمال زیاد موعد معرفی آیپدهای جدید، مک‌های جدید و اعلام تاریخ عرضه‌ی نخستین نسخه‌ی عمومی سیستم عامل OS X Yosemite خواهد بود. در شایعات مختلفی که در چند وقت اخیر منتشر شده است از پردازنده‌ی A8، رم ۲ گیگابایتی، صفحه نمایش ضد بازتاب و دوربین ۸ مگاپیکسلی به عنوان مشخصات فنی تبلت آیپد ایر ۲ یاد شده است.