تست مقاومت آیفون ۶ در برابر خم‌شدن؛ آیا این گوشی نیز به اندازه‌ی ۶ پلاس آسیب‌پذیر است؟

آیفون ۶ پلاس چند روزی است که توجه بسیاری از افراد و نهادها را به خود جلب کرده است، البته نه از نقطه نظر مثبت. این دستگاه از زمانی به شدت خبرساز شد که تعدادی از کاربران خبر از خم‌شدن آن پس از چند ساعت نگه‌داشتنش در جیب‌هایشان خبر دادند. بسیاری از کاربران از شنیدن این موضوع بسیار شوکه شدند و موضوع تا حدی بالا گرفت که حتی برخی شرکت‌ها از فرصت به دست آمده برای تبلیغ گوشی‌ها و حتی محصولات غیرموبایلی خود استفاده کردند.

روز گذشته ویدیوی منتشر کردیم با موضوع تست مقاومت آیفون ۶ پلاس در برابر خم‌شدن. در این ویدیو به وضوح دیدیم که این گوشی در برابر فشار بسیار آسیب‌پذیر است و عمده نقطه ضعف آن نیز از قسمتی نزدیک به دکمه‌های تغییر ولوم نشأت می‌گیرد. در پست دیروز نوشتیم که طبیعی است این میزان فشار در جیب وجود ندارد و به همین دلیل آن میزان خمش را در دستگاه‌های استفاده‌شده به طور معمول نخواهید دید. برخی از افراد این موضوع را در همین حد نیز قبول ندارند و معتقدند واردکردن آن میزان فشار برای تست مقاومت گوشی غیرمنطقی است و نمی‌توان بر آن اساس ۶ پلاس را زیر سوال برد.

در راستای پاسخ‌دادن به این ابهام و سوالاتی از این دست، مفید است که بدانیم مقاومت عمومی گوشی‌ها در برابر فشار وارد شده‌ای که در ویدیوی دیروز دیدیم چقدر است؟ و این که این میزان خم‌شدن برای یک گوشی همراه قابل قبول است؟ در ویدیوی منتشر شده‌ی جدیدی که در زیر می‌توانید آن را تماشا کنید، در جهت یافتن پاسخ این سوال‌ها سعی شده است. در این ویدیو نخست دستگاه آیفون ۶، و پس از آن HTC One M8، Moto X و تعدادی گوشی دیگر مورد تست مقاومت در برابر خم‌شدن قرار می‌گیرند.

در ویدیوی فوق می‌بینیم که حتی با وجود فشار زیادی که به آیفون ۶ وارد می‌شود، این گوشی به میزان آیفون ۶ پلاس تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. از این رو Hilsenteger سازنده‌ی ویدیو معتقد است که کاربران آیفون ۶ هیچ‌گاه تجربه‌ای مشابه تجربه‌ی کاربران آیفون ۶ پلاس نخواهند داشت. همانطور که پیش از این نیز گفتیم، اپل همچنان اظهار نظری در این مورد نکرده و فعلاً مسئولیتی به گردن نگرفته است. برای آن که معطل اظهار نظر اپل در این زمینه نباشید، فعلاً بهتر است جایی بهتر از جیب را برای همراه‌کردن آیفون ۶ پلاس با خود پیدا کنید.