تراشه سری A اپل در آمریکا تولید می‌شود؟

طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده، کمپانی فاکسکان و شرکت ژاپنی تابعه آن، شارپ، 8 میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه تولید پنل‌های LCD در آمریکا، سرمایه گذاری کرده‌اند. بر اساس گزارشی دیگر، TSMC، کمپانی سازنده تراشه‌های نیمه هادی که همکاری نزدیکی با اپل دارد، ابراز علاقه کرده که از مشوق‌های کسب و کار دوستانه پیشنهاد شده توسط رئیس جمهور منتخب آمریکا، دونالد ترامپ، استفاده نماید.

TSMC، تولید کننده آخرین مدل تراشه سری A اپل، یعنی A10 می‌باشد، که در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس استفاده شده است. همچنین گفته می‌شود تولید کننده انحصاری تراشه‌های A11 که در محصولات آینده اپل استفاده می‌شود، خواهد بود.

رئیس TSMC، موریس چانگ این مسئله را رد نکرده است و در تماس با سرمایه گذاران گفته که حضور در ایالات متحده آمریکا ممکن است لزوما چیز خوبی نباشد. اما به هر حال دونالد ترامپ برای حضور کمپانی‌هایی همانند TSMC در خاک آمریکا پافشاری دارد و قبل انتخابات نیز گفته بود که اپل باید محصولات خود را در خاک آمریکا تولید کند.

چانگ گفته که کمپانی TSMC در حال حاضر در آمریکا با همکاری با کمپانی‌های فب‌لس ایجاد شغل می‌کند و موفقیت‌ آن‌ها در سطح جهانی است و قصد گسترش آن را دارند. TSMC اعلام کرده که 65 درصد درآمد آن‌ها از کمپانی‌های شمال آمریکا است. این کمپانی انتظار دارد که درآمد سال 2017 آن‌ها نیز از این منطقه بالای 60 درصد باشد.

به هر حال امیدواریم که هر تصمیمی گرفته می‌شود، منجر به افزایش قیمت آیفون نگردد.

منبع: دیجی‌تایمز