UAC ؛‌ برنامه اپل برای استفاده از کانکتوری قدیمی

طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده، اپل قصد استفاده از یک کانکتور قدیمی با نام جدید Ultra Accessory Connector (UAC) را دارد. یک کانکتور کوچک که ممکن است در دوربین‌های نیکون دیده باشید. شاید این تصمیم خوب به نظر نرسد اما اپل قصد جایگزین کردن پورت لایتینگ را ندارد. غول فناوری می‌خواهد با استفاده برنامه MFi (ساخته شده برای آیفون) خود، فضا و سخت افزار مورد نیاز برای UAC را تامین کند. این لوازم می‌توانند مبدل لایتنینگ به UAC، پورت 3.5 م.م به UAC و USB-A به UAC باشند.

با استفاده از U‌AC به عنوان یک واسطه (همراه با استفاده از یک دانگل) می‌توان یک هدفون لایتینگ را به یک پورت USB-C و یا بالعکس متصل کرد. کانکتور فوراً برای دریافت صدا از یک پورت USB-C و یا لایتنینگ تنظیم می‌شود؛ به لطف استفاده از UAC، هدفون قادر به ایجاد تنظیمات برای کار با هر کدام می‌باشد.

البته اگر اپل پورت USB-C را جایگزین لایتنینگ می‌کرد، کار بسیار ساده‌تر می‌شد. اما به نظر نمی‌رسد که قصد این تغییر را به این زودی‌های داشته باشد، با توجه به اینکه تغییر به پورت‌های USB-C در مک‌بوک پرو 2016 اتفاق افتاد.

تا کنون هیچ اطلاعی از زمان عرضه این محصولات جدید در دسترس نیست. یک تولید کننده هدفون گفته که محصولات UAC در تابستان عرضه می‌شوند. با وجود اینکه UAC می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد اما به نظر می‌رسد که اتصال هدفون به دستگاه‌های که پورت متفاوت دارند، تمرکز اصلی این کانکتور است. با حذف پورت 3.5 م.م نیاز به تولید چنین محصولی احساس می‌شود.

منبع TheVerge