بررسی کامل امکانات توییک Auxo 2

همانطور که انتظار می‌رفت و خبر آن را نیز چندی پیش خواندید٬‌ بالاخره توییک قدرتمند Auxo 2 برای آی‌اواس ۷ در سیدیا منتشر شد. همانطور که توضیح داده شد این توییک بر روی آی‌اواس ۶ یکی از بهترین توییک‌های موجود بود و اکنون می‌توانید نسخه‌ای سازگار با آی‌اواس ۷ از آن را با انبوهی از امکانات جدید تجربه کنید.

 

در این پست قصد داریم به معرفی امکانات و طرز کار Auxo 2 بپردازیم. این توییک به شما اجازه می‌دهد به بخش اپ سوئیچر یا همان مولتی‌تسکینگ از طریق یک سوایپ به داخل از پایین صفحه دست یابید. پس از این کار با رابط کاربری توییک مواجه خواهید شد. امکانات شاخصی که در این بخش خواهید داشت:

 

Quick Switcher: امکان سوئیچ سریعی که توسط توییک فراهم می‌شود واقعاً امکان جالبی برای حرکت مابین اپلیکیشن‌ها تنها با یک سوایپ است. طرز کار آن به این شکل است که پس از سوایپ به بالا از سمت چپ و پایین صفحه٬ نواری از آیکون‌های ۶ اپلیکیشن بازشده‌ی اخیر نمایش داده می‌شود. سپس بدون برداشتن انگشت خود٬ آن را به سمت راست و بر روی آیکون‌ها درگ کنید و بر روی اپلیکیشنی که می‌خواهید اجرایش کنید انگشت خود را از صفحه بردارید:

 

Auxo-2-Quick-Switcher

 

همانطور که اشاره شد در حالت عادی آیکون ۶ اپلیکیشن اخیر نشان داده می‌شود. اما می‌توانید از تنظیمات توییک گزینه‌ی Unlimited Quick Switcher را فعال کنید تا محدودیتی در این بخش از نظر تعداد نداشته باشید و همزمان با سوایپتان آیکون‌های قبل‌تر نیز نشان داده شود:

 

Auxo-2-Quick-Switcher-Unlimited-Apps

 

Multi-Center: شاید از خودتان پرسیده باشید که سوایپ از پایین صفحه مگر در حالت عادی برای نمایش کنترل‌سنتر نبود؟ پس تکلیف کنترل‌سنتر چه می‌شود؟ Auxo 2 کنترل سنتر را با اپ سوئیچر ادغام می‌کند و به این ترتیب می‌توانید به کنترل‌های مدیا٬‌ شورتکات‌های quick launch ٬ toggleهای سیستم و تنظیم روشنایی صفحه از طریق اپ سوئیچر دست یابید. toggleهای سیستم و گزینه‌های AirDrop و AirPlay از بالای صفحه و شورتکات‌های quick launch ٬ تنظیم روشنایی صفحه و کنترل‌های مدیا از پایین صفحه قابل دستیابی هستند و اپ‌سوئیچر با فرم کارت‌مانندش نیز در میان این دو قرار دارد:

 

Auxo-2-Multi-Center

 

برنامه‌نویسان توییک آن را به خوبی برای فضای کوچکی که در اختیار داشتند بهینه کرده‌اند. برای مثال اسلایدرهای میزان روشنایی و میزان صدا به فرم دایروی درآمده‌اند. همچنین یک آیکون هوم در زیر نمایش کارت‌مانند هوم‌اسکرین برای یک‌دستی بیشتر با سایر اپلیکیشن‌ها اضافه شده است. تپ‌کردن بر روی نام آهنگی که در حال پخش است آلبوم آرت آهنگ را در وسط صفحه به نمایش در می‌آورد و همچنین با نگه‌داشتن انگشت بر روی اطلاعات آهنگ٬ اپلیکیشن موزیک اجرا می‌شود.

 

قسمت Multi-Center به فکر کاربران سرویس رادیوی iTunes نیز بوده است. گزینه‌ی ستاره‌دارکردن آهنگ برای تحت‌تاثیر قراردادن آهنگ‌های بعدی‌ای که در لیست پخش هستند و همچنین امکان عقب و جلو کردن یک آهنگ (که در حالت عادی در این سرویس امکان‌پذیر نیست) در این قسمت تعبیه شده است.

 

بستن یک‌جای تمامی اپلیکیشن‌ها: با سوایپ‌کردن به بالا بر روی نمایش کارتی هوم‌اسکرین می‌توانید تمامی اپلیکیشن‌های موجود در اپ سوئیچر را یک جا ببندید. این قسمت طوری هوشمند ساخته شده است که اگر شما در حال گوش‌دادن به آهنگی در یک اپلیکیشن هستید٬ آن اپلیکیشن طی این عمل بسته نشده و پخش آهنگ متوقف نشود. انیمیشنی که برای این کار در نظر گرفته شده است نیز جلوه‌ی بسیار جالبی دارد:

 

Auxo-2-Close-All-Apps

 

Hot Corners: بر اساس آن که تنظیمات قسمت‌های دیگر توییک را به چه شکل انجام داده باشید٬ قابلیت Hot Corners می‌تواند کارهای مختلفی انجام دهد. برای مثال اگر Multi-Center و Quick Switcher را فعال کرده‌اید٬‌ قابلیت Hot Corners به شما امکان می‌دهد که اپلیکیشن در حال اجرا را تنها با یک سوایپ به بالا از گوشه‌ی سمت راست پایین صفحه ببندید:

 

Auxo-2-Hot-Corner-Dismiss

 

اگر Multi-Center و Quick Switcher را غیرفعال کرده‌اید٬‌ قابلیت Hot Corners به شما امکان می‌دهد که از طریق سوایپ به بالا از گوشه‌ی سمت چپ پایین صفحه به صفحه‌ی مولتی‌تسکینگ دست پیدا کنید. سوایپ از پایین راست صفحه همچنان امکان بستن اپلیکیشن را خواهد داد و همچنین نقش نمایش کنترل سنتر در حالت عادی را به عهده خواهد داشت.

 

Auxo-2-Hot-Corner-2

 

علاوه بر این امکانات شاخص٬ Auxo 2 به شما امکان می‌دهد که نحوه‌ی عمل آن را با تنظیمات مختلفی کنترل کنید٬ از قبیل:

 

– می‌توانید هر یک امکانات ذکرشده‌ی فوق را فعال یا غیرفعال کنید.

 

– با فعال کردن گزینه‌ی Minimal Display می‌توانید گزینه‌های AirDrop ٬ AirPlay و عقب و جلو کردن آهنگ در Multi-Center را برای ساده‌کردن محیط کار غیرفعال کنید.

 

– اگر نیاز به سوئیچ سریع بین دو اپلیکیشن دارید به دفعات مکرر دارید با فعال‌کردن گزینه‌ی Open to Last app می‌توانید این کار را به سرعت انجام دهید.

 

– اگر چپ‌دست هستید می‌توانید مکان‌های عمل قابلیت Hot Corners را معکوس کنید تا از سمت راست پایین صفحه بتوانید به اپ سوئیچر دست یابید.

 

– اجرای Auxo 2 ممکن است در بعضی اپلیکیشن‌های تمام صفحه و بازی‌ها به خوبی صورت نگیرد٬ بنابراین این امکان فراهم شده است که آن را در اپلیکیشن‌های خاص و مورد نظرتان غیرفعال کنید.

 

Auxo-2-Disabled-Options

 

همانطور که در پست انتشار توییک خواندید٬ Auxo 2 در سیدیا با قیمت ۳.۹۹ دلار برای عموم و با قیمت ۰.۹۹ دلار برای کسانی که نسخه‌ی نخست این توییک را خریداری کرده بودند قرار گرفته است. اگر شما نسخه‌ای از آی‌اواس مابین ۷.۰.۱ تا ۷.۰.۶ بر روی دستگاه خود دارید و همچنان به دنبال دلایلی برای جیلبریک هستید٬ Auxo 2 به طور قطع یکی از آن‌هاست. این توییک فعلاً با آیفون سازگار است و سازگاری با آیپد به زودی اضافه خواهد شد.

 

توجه کنید که ممکن است عده‌ای با مشکلات کرش در استفاده از این توییک مواجه شوند. به همین دلیل قابل ذکر است که این مشکل در اکثر موارد از خود توییک نبوده و ناشی از ناسازگاری آن با برخی از توییک‌هایی است که بر روی دستگاهتان نصب دارید.