بررسی ها نشان میدهد دارندگان آیفون قبلی ، تمایل کمتری برای خرید آیفون 5s و 5c دارند

قبل از عرضه ی نسل جدید آیفونها توسط اپل در فصل پاییز ، بسیاری از کارشناسان پیش بینی میکردن که کار این کمپانی برای جذب دارندگان دیوایسهای قبلی سخت خواهد بود . آیفون 5s و 5c به جز یکی دو مورد در 5s ، تغییرات چندان شاخصی نسبت به آیفون 5 نداشتند ، حتی بعضی آیفون 5c را ورژن پلاستیکی آیفون 5 مینامند . در واقع بسیاری از دارندگان آیفون 5 از این نسل جدید چشم پوشی کرده اند و منتظر کنفرانس سال بعد اپل هستند .

5s-5c-banner-1024x608

 

 

امروز نیز موسسه ی تحقیقاتی CIRP که بر روی رفتار مشتریان و روند تغییرات مصرف جهانی تحقیق میکند ، آماری منتشر کرده است که این پیشبینی ها را تایید کرده است . بنابر آمار ارائه شده تسط این موسسه ، تنها 6 درصد از افرادی که آیفون 5 داشته اند ، آیفون 5c و یا 5s را خریداری کرده اند . این روند در خرید آیفون جدید ، برای اولین بار در تاریخ عرضه های اپل رخ داده است و همواره تعداد بسیار بیشتری از خریداران نسل جدید ، دارای آیفونهای پیشین نیز بوده اند . براساس این آمار 12 درصد از خریداران 5s و 5c دارای آیفون 4S بوده اند که دلیل آن میتواند تغییرات بسیار گسترده ی 5s و 5c نسبت به 4s باشد .

previousiphonebuyers

 

البته در کل ، آمار مهاجرت از نسلهای قبلی آیفون به یک نسل جدید افزایش یافته است ( از 55 درصد سال گذشته به 65 درصد در سال جدید افزایش یافته است ) که این افزایش را مدیون دارندگان آیفونهای 4 و 3gs است که اکثر آنها به 5s مهاجرت کرده اند .

 

البته به عقیده ی من ، آیفون 5s یک تغییر بسیار بزرگ در کل تاریخ آیفون ها محسوب میشود و مطمئنا با گذشت زمان ، این آمار ها تغییرات زیادی خواهند کرد . نظر شما چیست؟