بررسی بازی LYNE + کد خرید رایگان

یکی از کلیدهای ساخت یک بازی خوب در سبک پازل، ساختن چیزی نو در عین آشنابودن آن است. انجام‌شدن این کار ملزم به پیاده‌کردن طراحی‌ای ساده اما چنان گیرا است که انگار کاربران ایده‌ی چگونه انجام‌دادن بازی را از قبل در ذهن خود دارند. بازی LYNE نمونه‌ی دقیقی از این توصیف است. به بیان دقیق‌تر، کمتر بازی‌ای می‌توانید پیدا کنید که به خوبی این بازی چنین توانایی‌ای داشته باشد.

 

همانطور که از اسم بازی برمی‌آید، هدفی که در بازی پی گرفته خواهد شد کشیدن خطوطی است که شکل‌های مشابه را به یکدیگر وصل کنند. پترن توری‌مانندی که بازی روی آن انجام می‌گیرد امکان حرکت خطوط در ۸ جهت مختلف روی صفحه را می‌دهد. برای انجام هر مرحله شما باید خطوط مناسبی را در این مسیرها بین اشکال بکشید. اما سختی قضیه از جایی شروع می‌شود که شما نمی‌توانید بیش از یک بار از یک شکل عبور کنید، یا خطوط مختلف را از روی همدیگر عبور دهید.

 

IMG_1033

 

طراحیِ مینیمالِ بازی به همراه صدای فلوتی که در ساخت جلوه‌های صوتی آن استفاده شده است حس کم‌نظیری را به کاربر القا می‌کند. در اولین سطح از دشواری شما با اشکال اولیه‌ای سر و کار دارید که تنها نیاز به دو یا سه خط برای اتصال آن‌ها به همدیگر وجود دارد. در مراحل ابتدایی این کار چندان دشوار به نظر نمی‌آید. ولی هر چه تعداد اشکال بیشتر می‌شود شما بیشتر گیچ خواهید شد.

 

از جذبه‌های اصلی این بازی سادگی گول‌زننده‌ی آن است. محدود بودن خطوط به عرض صفحه این حس را در ابتدا به وجود می‌آورند که شما چند قدم بیشتر با راه‌حل فاصله ندارید و زمانی که فکر می‌کنید موفق به گذراندن مرحله شده‌اید، متوجه قسمت‌هایی از صفحه می‌شوید که پر نکرده‌اید. پیچیدگی نهایی LYNE در قالب شکل‌هایی است که مانند یک پل عمل می‌کنند. این اشکال نیاز به عبور تعداد مشخصی خط از داخلشان دارند تا زمانی که ظرفیتشان تکمیل شود.

 

 IMG_1034

 

LYNE فکر جالبی نیز به حال کاربرانی که مراحل متعدد موجود در بازی برایشان کافی نیست نیز کرده است. در منوی اصلی بازی علاوه بر BEGIN با گزینه‌ی دیگری تحت عنوان DAILY مواجه می‌شوید که هر روز با تپ‌کردن بر روی آن، چندین مجموعه با سطح دشواری مختلف برایتان ساخته می‌شود.

 

IMG_1032

 

این بازی را می‌توانید به قیمت ۲٫۹۹$ از اپ‌استور خریداری نمایید. اما همانطور که در عنوان پست نیز ذکر شده است، می‌توانید از کد خریدی که در این پست دریافت می‌کنید اقدام به دانلود رایگان اپ کنید. برای دریافت کد به این آدرس مراجعه کرده و از کدهایی که کادر مقابل آن‌ها خالی است استفاده کنید.