بتای چهارم سیستم عامل آی‌آواس ۸.۲ در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت

اپل نخستین ساعات امروز بتای چهارم نسخه‌ی ۸.۲ سیستم عامل آی‌اواس را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد. شاید در جریان باشید که این نسخه از سیستم عامل نخستین ویرایشی است که پشتیبانی از SDK مخصوص دستگاه اپل واچ در آن تعبیه شده است. توسعه دهندگان می‌توانند به کمک آخرین نسخه‌ی نرم‌افزار Xcode اپلیکیشن‌های خود را با دستگاه اپل واچ سازگار کنند و جنبه‌های مختلف کار خود را بر روی این نسخه از سیستم عامل تست کنند.

 

همانطور که اشاره شد با ویرایش چهارم طرف هستیم که به فاصله‌ی سه هفته پس از انتشار بتای سوم عرضه شده است. این نسخه نیز بر روی تمامی دستگاه‌هایی که در شرایط فعلی با سیستم عامل آی‌اواس ۸ سازگارند قابل نصب است. در نخستین نگاه از تغییراتی که در این نسخه دیده شده است تصویر زیر است:

 

apple-watch-bluetooth-ios-8-2

 

در تصویر فوق بخش بلوتوث را می‌بینیم که در آن پیغامی با این عنوان نوشته شده است: “برای متصل‌کردن دستگاه اپل واچ به آیفونتان به اپلیکیشن Apple Watch مراجعه کنید.” اپلیکیشن Apple Watch نه تنها برای متصل‌کردن دستگاه اپل واچ به آیفون، بلکه برای دانلود و نصب اپلیکیشن بر روی این وسیله و مدیریت تنظیمات آن نیز کاربرد خواهد داشت.

 

در صورتی که اکانت توسعه‌دهنده دارید و یا UDID دستگاهتان را به عنوان دستگاه یک توسعه‌دهنده ثبت کرده‌اید، می‌توانید سیستم عامل آی‌دیوایستان را به این نسخه ارتقا دهید. در صورتی که بر روی نسخه‌های آزمایشی قبلی قرار داشته باشید امکان نصب این نسخه از طریق OTA نیز ممکن است.

 

همانطور که چند روز پیش اعلام کردیم اپل در حال تست‌کردن آی‌اواس ۸.۱.۳ نیز است و با عرضه‌ی عمومی آن فاصله‌ی چندانی نداریم. به دلیل سازگاری‌ای که با دستگاه اپل واچ در آی‌اواس ۸.۲ تعبیه شده است، پیش‌بینی می‌شود این نسخه همزمان با شروع عرضه‌ی این گجت در اختیار کاربران قرار بگیرد.